CONSUMER PREFERENCES OF VARIOUS SORTS OF MILK
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F05%3A10505" target="_blank" >RIV/60460709:41210/05:10505 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41110/05:10505
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA
Original language description
Cílem práce bylo zjistit spotřebitelské preference u různých druhů mléka, které jsou v tuzemské distribuční síti běžné, ale vykazují rozdíly v obsahu tuku a v technologii jejich mlékárenské a konzumní úpravy. Mléko zůstává komoditou, která je charakterizována přebytkem nabídky nad poptávkou. Ve složení celkové spotřeby je možno pozorovat trend snižování spotřeby konzumního mléka. Spotřeba mléka je a bude závislá také na zařazování konzumního mléka do našich potravních zvyklostí. Paleta je rozšiřována technologickými úpravami, které umožňují svými vlastnostmi splňovat nároky konzumentů především na trvanlivost a snadnou konvenienci. Jednotlivé druhy však vykazují rozdílné smyslové vlastnosti. Sledování prokázalo, že v populaci mladých lidí přetrvává smyslová preference mléka s větším podílem tuku a mléka ošetřeného pasterizací, proti mléku UHT ošetřenému. Nejnižší ocenění bylo zjištěno u mléka rekonstituovaného z formy zahuštěné, nebo sušené. Zjištěné výsledky nebyly statisticky průkazn
Czech name
SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA
Czech description
Cílem práce bylo zjistit spotřebitelské preference u různých druhů mléka, které jsou v tuzemské distribuční síti běžné, ale vykazují rozdíly v obsahu tuku a v technologii jejich mlékárenské a konzumní úpravy. Mléko zůstává komoditou, která je charakterizována přebytkem nabídky nad poptávkou. Ve složení celkové spotřeby je možno pozorovat trend snižování spotřeby konzumního mléka. Spotřeba mléka je a bude závislá také na zařazování konzumního mléka do našich potravních zvyklostí. Paleta je rozšiřována technologickými úpravami, které umožňují svými vlastnostmi splňovat nároky konzumentů především na trvanlivost a snadnou konvenienci. Jednotlivé druhy však vykazují rozdílné smyslové vlastnosti. Sledování prokázalo, že v populaci mladých lidí přetrvává smyslová preference mléka s větším podílem tuku a mléka ošetřeného pasterizací, proti mléku UHT ošetřenému. Nejnižší ocenění bylo zjištěno u mléka rekonstituovaného z formy zahuštěné, nebo sušené. Zjištěné výsledky nebyly statisticky průkazn
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
GA - Agricultural economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Application of the Fuzzy Logic in Food Appreciation</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
55-58
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—