Ethanol Utilization in the Compression Ignition Engines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A27647" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:27647 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41310/09:27647
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití etanolu ve vznětových motorech
Original language description
I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.
Czech name
Využití etanolu ve vznětových motorech
Czech description
I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Volume of the periodical
125
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—