All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ethanol Utilization in the Compression Ignition Engines

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A27647" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:27647 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60460709:41310/09:27647

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití etanolu ve vznětových motorech

  • Original language description

    I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.

  • Czech name

    Využití etanolu ve vznětových motorech

  • Czech description

    I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    125

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database