Evaluation of enviromental contribution addition of ethanol into diesel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A28262" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:28262 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41310/09:28262
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
Original language description
Článek hodnotí změnu produkce emisí znečisťujících látek a emisí skleníkových plynů v závislosti na druhu použitého motorového paliva. Vybranými palivy byly běžná motorová nafta a motorová nafta s příměsí 20 % ethanolu. Testovaným motorem byl traktorovýmotor Zetor 7701. Ke zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty byl využit speciální program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy schopný simulovat motorové transientní cykly. Z cyklů byl vybrán NRTC (Non Road Transient Cycle) cyklus, který je určený k homologaci nesilničních vozidel. Vstupním parametrem pro simulaci jsou celkové charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku byly naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití motorové nafty. Následně bylo provedeno stejné měření při použití druhého paliva. Výsledkem simulace jsou průměrné měrné hodnoty spotřeby paliva a produkce jednotlivých složek emisí v homologačním cyklu stanovené pro
Czech name
Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
Czech description
Článek hodnotí změnu produkce emisí znečisťujících látek a emisí skleníkových plynů v závislosti na druhu použitého motorového paliva. Vybranými palivy byly běžná motorová nafta a motorová nafta s příměsí 20 % ethanolu. Testovaným motorem byl traktorovýmotor Zetor 7701. Ke zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty byl využit speciální program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy schopný simulovat motorové transientní cykly. Z cyklů byl vybrán NRTC (Non Road Transient Cycle) cyklus, který je určený k homologaci nesilničních vozidel. Vstupním parametrem pro simulaci jsou celkové charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku byly naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití motorové nafty. Následně bylo provedeno stejné měření při použití druhého paliva. Výsledkem simulace jsou průměrné měrné hodnoty spotřeby paliva a produkce jednotlivých složek emisí v homologačním cyklu stanovené pro
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: The assessment methods and multidisciplinary evaluation of transport impacts on the sustainable environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Doprava
ISSN
0012-5520
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—