All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

VIBRATIONAL BEHAVIOR OF TRACTOR ENGINE HOOD

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F14%3A63696" target="_blank" >RIV/60460709:41310/14:63696 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací

  • Original language description

    Motor je hlavním zdrojem vibrací u traktoru. Vibrace jsou způsobeny spalovacími procesy a nesymetrií v rozložení hmoty rotačních prvků motoru. Vibrace se přenášejí na kapotu traktoru. Cílem práce bylo systematické studium a vyhodnocení vibrací v závislosti na otáčkách motoru v rozmezí 800/2200 ot.min-1. K experimentům byly použity dva typy traktorů Renault 361 a Lamborghini R6. Kapota Renaultu byla z ocelového plechu, kapota Lamborghini byla z vyztuženého plastu. K měření byl použit skenovací laserový vibrometr PSV-400 (Polytec) a piezoelektrický akcelerometr 4500A (Brüel a Kjaer), který sloužil jako referenční akcelerometr. Naměřená data ukázala významné odchylky v chování povrchu kapoty. Ocelový plech se příliš neosvědčil, zatímco vyztužený plast lépe absorboval mechanické vibrace, tedy měl lepší tlumení.

  • Czech name

    Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací

  • Czech description

    Motor je hlavním zdrojem vibrací u traktoru. Vibrace jsou způsobeny spalovacími procesy a nesymetrií v rozložení hmoty rotačních prvků motoru. Vibrace se přenášejí na kapotu traktoru. Cílem práce bylo systematické studium a vyhodnocení vibrací v závislosti na otáčkách motoru v rozmezí 800/2200 ot.min-1. K experimentům byly použity dva typy traktorů Renault 361 a Lamborghini R6. Kapota Renaultu byla z ocelového plechu, kapota Lamborghini byla z vyztuženého plastu. K měření byl použit skenovací laserový vibrometr PSV-400 (Polytec) a piezoelektrický akcelerometr 4500A (Brüel a Kjaer), který sloužil jako referenční akcelerometr. Naměřená data ukázala významné odchylky v chování povrchu kapoty. Ocelový plech se příliš neosvědčil, zatímco vyztužený plast lépe absorboval mechanické vibrace, tedy měl lepší tlumení.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    GB - Agricultural machines and construction

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Jemná mechanika a optika

  • ISSN

    0447-6441

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    59

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    69-71

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database