Carriageways of forest roads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F07%3A20078" target="_blank" >RIV/60460709:41320/07:20078 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vozovky lesních cest
Original language description
Základem dopravního procesu dřeva v lese a optimálního obhospodařování lesů a lesních porostů je jejich racionální zpřístupnění a optimálně vybudovaná lesní dopravní síť, která je významná i pro funkce lesa. Trvalé zpřístupnění lesů a lesních komplexů sev praxi lesního hospodářství realizuje budováním lesních odvozních cest v současnosti evidovaném celkovém počtu cca 46 800 km. Ty tvoří základní kostru z celkové délky 160 000 km lesní dopravní sítě. Přibližně 16 000 km lesních cest třídy 1L je vybavených vozovkou, která zaručuje jejich celoroční využívání. Vozovka je uměle zpevněná vrchní část cestní komunikace, která umožňuje svojí únosností a rovným povrchem bezpečnou, rychlou a hospodárnou jízdu motorových vozidel. Vozovka se buduje z jedné nebo více vrstev různě zpracovaných kamenných materiálů. V minulosti se převážně budovaly netuhé vozovky, nejčastěji jako prašné, z mechanicky zpevněných vrstev kameniva, nebo s vrchním asfaltovým krytem v bezprašné úpravě. Příspěvek se zaobí
Czech name
Vozovky lesních cest
Czech description
Základem dopravního procesu dřeva v lese a optimálního obhospodařování lesů a lesních porostů je jejich racionální zpřístupnění a optimálně vybudovaná lesní dopravní síť, která je významná i pro funkce lesa. Trvalé zpřístupnění lesů a lesních komplexů sev praxi lesního hospodářství realizuje budováním lesních odvozních cest v současnosti evidovaném celkovém počtu cca 46 800 km. Ty tvoří základní kostru z celkové délky 160 000 km lesní dopravní sítě. Přibližně 16 000 km lesních cest třídy 1L je vybavených vozovkou, která zaručuje jejich celoroční využívání. Vozovka je uměle zpevněná vrchní část cestní komunikace, která umožňuje svojí únosností a rovným povrchem bezpečnou, rychlou a hospodárnou jízdu motorových vozidel. Vozovka se buduje z jedné nebo více vrstev různě zpracovaných kamenných materiálů. V minulosti se převážně budovaly netuhé vozovky, nejčastěji jako prašné, z mechanicky zpevněných vrstev kameniva, nebo s vrchním asfaltovým krytem v bezprašné úpravě. Příspěvek se zaobí
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/QC0117" target="_blank" >QC0117: Optimisation of technological and technical parameters of logging-transport systems minimising damages on the ground cover and so reducing the degradation impacts</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Krajinné inženýrství 2007
ISBN
978-80-01-03772-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
131-145
Publisher name
ČSSI,ČVUT,ČZU
Place of publication
Praha
Event location
Praha ČZU
Event date
Sep 20, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—