All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Factors inducting pavement damage of forest haul roads

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F12%3A59245" target="_blank" >RIV/60460709:41320/12:59245 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj

  • Czech name

    Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Zprávy lesnického výzkumu

  • ISSN

    0322-9688

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    57

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    40-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database