Factors inducting pavement damage of forest haul roads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F12%3A59245" target="_blank" >RIV/60460709:41320/12:59245 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest
Original language description
Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj
Czech name
Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest
Czech description
Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Volume of the periodical
57
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
40-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—