APPLICABILITY OF THE MAIN LOGGING ROAD NET IN MOUNTAINS FOR CYCLE ROUTES PLANNING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F13%3A61881" target="_blank" >RIV/60460709:41320/13:61881 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYUŽITELNOST SÍTĚ LESNÍCH ODVOZNÍCH CEST PRO VEDENÍ CYKLISTICKÝCH TRAS V HORSKÉ OBLASTI
Original language description
Článek popisuje návrh využití lesních odvozních cest v horské oblasti jako komunikací pro cyklisty. Výzkum byl prováděn v Moravskoslezských Beskydech. Je posuzován druh povrchu, stav porušení povrchu a podélný sklon cest. Výsledkem je zjištění optimálníkombinace zkoumaných prvků pro cykloturistiku a fyzicky náročnější sportovně-rekreační cyklistiku. Na základě analýzy bylo zjištěno, že lesní odvozní síť je vhodná pro vedení a značení cyklistických tras v horském území, ale současné značení je značně nepřesné. Pro návrh cykloturistických tras je nejvhodnější povrch bitumen a celkem je vhodných 235,45 km což činí 45,98% odvozních cest. Pro sportovně-rekreační trasy je vhodných 416,50 km což je 81,33% odvozních cest a druh povrchu není pro navrhování významný. Jako průkazný se ukázal vliv druhu povrchu na kvalitu povrchu a průjezdnost tras na hladině významnosti P<0,001. Článek dokazuje vhodnost infrastruktury lesních cest pro cyklistické komunikace a doporučuje podrobnější členění, hlub
Czech name
VYUŽITELNOST SÍTĚ LESNÍCH ODVOZNÍCH CEST PRO VEDENÍ CYKLISTICKÝCH TRAS V HORSKÉ OBLASTI
Czech description
Článek popisuje návrh využití lesních odvozních cest v horské oblasti jako komunikací pro cyklisty. Výzkum byl prováděn v Moravskoslezských Beskydech. Je posuzován druh povrchu, stav porušení povrchu a podélný sklon cest. Výsledkem je zjištění optimálníkombinace zkoumaných prvků pro cykloturistiku a fyzicky náročnější sportovně-rekreační cyklistiku. Na základě analýzy bylo zjištěno, že lesní odvozní síť je vhodná pro vedení a značení cyklistických tras v horském území, ale současné značení je značně nepřesné. Pro návrh cykloturistických tras je nejvhodnější povrch bitumen a celkem je vhodných 235,45 km což činí 45,98% odvozních cest. Pro sportovně-rekreační trasy je vhodných 416,50 km což je 81,33% odvozních cest a druh povrchu není pro navrhování významný. Jako průkazný se ukázal vliv druhu povrchu na kvalitu povrchu a průjezdnost tras na hladině významnosti P<0,001. Článek dokazuje vhodnost infrastruktury lesních cest pro cyklistické komunikace a doporučuje podrobnější členění, hlub
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/QH91094" target="_blank" >QH91094: The Model Processing for Effective Work of Logging and Hauling Technologies in Incidental Fellings with Minimal Environmental, Social and Economical Effects in Disaster Areas</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
58
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
233-243
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—