The software enables the evaluation of the potential benefits of transport infrastructure development using gravity model, particularly focusing on the interconnectedness of urban centers and accessibility features
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F16%3A72046" target="_blank" >RIV/60460709:41330/16:72046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software umožňující vyhodnocování potenciálních přínosů rozvoje dopravní infrastruktury s využitím gravitačního modelu, zejména se zaměřením na propojenost center a dostupnost městských funkcí
Original language description
Software je navržen jako desktopové řešení. Vstupní a výstupní rozhraní software je založeno na geografickém informačním systému ESRI ArcGIS verze 10.x. Jednotlivé nástroje mají vlastní uživatelsky přívětivé rozhraní spustitelné ze sady nástrojů ArcToolbox a jsou navrženy jako samostatné skripty, které jsou naprogramovány v programovacím jazyce Python. Software se skládá ze čtyř dílčích nástrojů: komponenta sídel, editace sítě, atraktivita území a výpočet pravděpodobnosti výběru centra a užitek.Komponenta sídel slouží k určení významnosti mikroregionálního centra (MR). K výpočtu je použit ukazatel komplexní velikosti (KV) a regresní funkce založená na populační velikosti center v zahraničí. Editace sítě slouží k editování dopravního datasetu. Uživatel může vkládat dopravní záměry, které mají později význam na dojížďku, zejména na čas, a tím ve výsledku i na změny atraktivity území. Atraktivita území a výpočet pravděpodobnosti výběru centra výpočtu je nástroj, který vychází z gravitačního modelu a slo
Czech name
Software umožňující vyhodnocování potenciálních přínosů rozvoje dopravní infrastruktury s využitím gravitačního modelu, zejména se zaměřením na propojenost center a dostupnost městských funkcí
Czech description
Software je navržen jako desktopové řešení. Vstupní a výstupní rozhraní software je založeno na geografickém informačním systému ESRI ArcGIS verze 10.x. Jednotlivé nástroje mají vlastní uživatelsky přívětivé rozhraní spustitelné ze sady nástrojů ArcToolbox a jsou navrženy jako samostatné skripty, které jsou naprogramovány v programovacím jazyce Python. Software se skládá ze čtyř dílčích nástrojů: komponenta sídel, editace sítě, atraktivita území a výpočet pravděpodobnosti výběru centra a užitek.Komponenta sídel slouží k určení významnosti mikroregionálního centra (MR). K výpočtu je použit ukazatel komplexní velikosti (KV) a regresní funkce založená na populační velikosti center v zahraničí. Editace sítě slouží k editování dopravního datasetu. Uživatel může vkládat dopravní záměry, které mají později význam na dojížďku, zejména na čas, a tím ve výsledku i na změny atraktivity území. Atraktivita území a výpočet pravděpodobnosti výběru centra výpočtu je nástroj, který vychází z gravitačního modelu a slo
Classification
Type
R - Software
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TB0500MD007" target="_blank" >TB0500MD007: Optimization of transport relations on supralocal level</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TB0500MD007- 02
Technical parameters
Vstupní a výstupní rozhraní software je založeno na geografickém informačním systému ESRI ArcGIS verze 10.x jako sada nástrojů Arctoolbox v programovacím jazyce Python.
Economical parameters
Software slouží k především k plánování dopravních sítí regionálního, národního a nadnárodního významu. Hlavní uživatelé jsou MD ČR, SŽDC a další orgány státní správy.
Owner IČO
60460709
Owner name
Ministerstvo dopravy České republiky