Vegetation mapping along transport infrastructure: Realization using unmanned aerial vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F23%3A97956" target="_blank" >RIV/60460709:41330/23:97956 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://arcg.is/14qiWT" target="_blank" >https://arcg.is/14qiWT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapování vegetace podél dopravní infrastruktury: Realizace pomocí bezpilotních leteckých prostředků
Original language description
Bezkontaktní přístupy monitoringu vegetace využívají zatím spíše výhod tradičního družicového dálkového průzkumu Země, nicméně ten při použití nekomerčních dat středního rozlišení nedosahuje kýženého prostorového rozlišení pro detailní monitoring a mapování na úrovni jednotlivých stromů. Toho lze dosáhnout díky vzrůstající dostupnosti a oblibě bezpilotních leteckých prostředků (Unmanned Aerial Vehicle; UAV), které nabízí flexibilní a časově i cenově dostupný zdroj prostorových dat využitelných v praxi. Precizně určená struktura vegetace a krajinný pokryv jsou důležitými parametry pro management území podél liniových dopravních staveb. V rámci pěti testovacích lokalit (na silnicích I. třídy a dálnici) jsme pomocí UAV provedli podrobné mapování vegetace a vyvinuli řešení k identifikaci stromů a určení potřebných prostorových parametrů zásadních pro management vegetace v bezprostředním okolí komunikací. Pomocí takto odvozených proměnných založených na vlastním (polo)automatickém výpočetním modelu lze vytipovat stromy, u kterých je nutná potencionální kontrola dendrologem či následný odborný zásah.
Czech name
Mapování vegetace podél dopravní infrastruktury: Realizace pomocí bezpilotních leteckých prostředků
Czech description
Bezkontaktní přístupy monitoringu vegetace využívají zatím spíše výhod tradičního družicového dálkového průzkumu Země, nicméně ten při použití nekomerčních dat středního rozlišení nedosahuje kýženého prostorového rozlišení pro detailní monitoring a mapování na úrovni jednotlivých stromů. Toho lze dosáhnout díky vzrůstající dostupnosti a oblibě bezpilotních leteckých prostředků (Unmanned Aerial Vehicle; UAV), které nabízí flexibilní a časově i cenově dostupný zdroj prostorových dat využitelných v praxi. Precizně určená struktura vegetace a krajinný pokryv jsou důležitými parametry pro management území podél liniových dopravních staveb. V rámci pěti testovacích lokalit (na silnicích I. třídy a dálnici) jsme pomocí UAV provedli podrobné mapování vegetace a vyvinuli řešení k identifikaci stromů a určení potřebných prostorových parametrů zásadních pro management vegetace v bezprostředním okolí komunikací. Pomocí takto odvozených proměnných založených na vlastním (polo)automatickém výpočetním modelu lze vytipovat stromy, u kterých je nutná potencionální kontrola dendrologem či následný odborný zásah.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
20705 - Remote sensing
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000203" target="_blank" >CK02000203: Monitoring and evaluation of risk phenomena in the vicinity of transport infrastructure using remote sensing</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Nmap_CK02000203
Regulation ID
X
Technical parameters
metodický postup pro vyhodnocení optických dat z dronů v GIS
Economical parameters
navýšení přesnosti mapování, úspora nákladů
Certification body designation
TAČR
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů