All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Rational mathematical model optimising constructional and operational parameters of a car

Result description

The deterministic mathematical model of a car enables optimisation of a car working mode with respect to energic, economic and environmental (erosion due to transport) criteria. Changes of weigh, loading volume and speed by 5 - 10 % influence energic oreconomic costs by 30 - 40 %. Change of humidity by 5 - 8 % influences erosion due transport by 20 - 40 %.

Keywords

Car, Forest ecosystemseconomyecologysystem analysismathematical modelling

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu

  • Original language description

    Deterministický matematický model automobilu umožňuje optimalizovat pracovní režim automobilu s ohledem na kritérium energetické, ekonomické a ekologické (dopravní eroze). Optimalizace prováděná pomocí matematického modelu bude odrážet věrně skuteč nostv případě, že uživatel správně změří a využije v modelu vstupní parametry. Z tohoto důvodu je nutné zjistit experimentálně parametry charakterizující: fyzikálně mechanické vlastnosti povrchu porostu, fyzikálně-geometrické charakteristiky přibližovacích avyklizovacích souprav, technicko-ekonomické charakteristiky. Na základě experimentálně zjištěných výše uvedených parametrů matematický model dá odpověď, týkající se práce agregátu z hlediska ekonomiky, energetiky a ekologických kritérií (dopravníeroze).Předběžnou citlivostní analýzou konanou za pomoci matematického modelu bylo zjištěno, že významný vliv na energetiku, ekonomiku a dopravní erozi při práci dopravního systému mají řídící parametry tj. tíha automobilu, ložný objem, pracovn

  • Czech name

    Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu

  • Czech description

Classification

  • Type

    Vx - Unclassified - Research report containing classified information

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2002

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    29

  • Place of publication

    Lesnická fakulta, Praha

  • Publisher/client name

    Česká zemědělská univerzita

  • Version