Rational mathematical model optimising constructional and operational parameters of a car
Result description
The deterministic mathematical model of a car enables optimisation of a car working mode with respect to energic, economic and environmental (erosion due to transport) criteria. Changes of weigh, loading volume and speed by 5 - 10 % influence energic oreconomic costs by 30 - 40 %. Change of humidity by 5 - 8 % influences erosion due transport by 20 - 40 %.
Keywords
Car, Forest ecosystemseconomyecologysystem analysismathematical modelling
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu
Original language description
Deterministický matematický model automobilu umožňuje optimalizovat pracovní režim automobilu s ohledem na kritérium energetické, ekonomické a ekologické (dopravní eroze). Optimalizace prováděná pomocí matematického modelu bude odrážet věrně skuteč nostv případě, že uživatel správně změří a využije v modelu vstupní parametry. Z tohoto důvodu je nutné zjistit experimentálně parametry charakterizující: fyzikálně mechanické vlastnosti povrchu porostu, fyzikálně-geometrické charakteristiky přibližovacích avyklizovacích souprav, technicko-ekonomické charakteristiky. Na základě experimentálně zjištěných výše uvedených parametrů matematický model dá odpověď, týkající se práce agregátu z hlediska ekonomiky, energetiky a ekologických kritérií (dopravníeroze).Předběžnou citlivostní analýzou konanou za pomoci matematického modelu bylo zjištěno, že významný vliv na energetiku, ekonomiku a dopravní erozi při práci dopravního systému mají řídící parametry tj. tíha automobilu, ložný objem, pracovn
Czech name
Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu
Czech description
—
Classification
Type
Vx - Unclassified - Research report containing classified information
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2002
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
29
Place of publication
Lesnická fakulta, Praha
Publisher/client name
Česká zemědělská univerzita
Version
—
Basic information
Result type
Vx - Unclassified - Research report containing classified information
CEP
GK - Forestry
Year of implementation
2002