All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Photographic Conditions of Happening

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000372" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000372 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/" target="_blank" >http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fotografické podmínky happeningu

  • Original language description

    Zvýšený zájem o fotografii byl v umění vždy doprovodným jevem posunu od důrazu na umělecké dílo směrem k důrazu na proces, případně na aktivizaci diváka. Ve chvíli, kdy dílo samotné ustupuje ve prospěch akce, hraje fotografie důležitou roli zprostředkovatele. Ve spojení s happeningem a jeho začleněním do dějin umění použila slovní spojení ?fotografické podmínky? (photographic conditions) Judith Rodenbeck, konkrétně ve své knize o Allanu Kaprowovi. V návaznosti na její koncepci srovnává tento příspěvek Kaprowa a jeho přístup k fotografické dokumentaci s českou situací, konkrétně s Milanem Knížákem, a poukazuje na odlišné modely přijímání vzorů z minulosti. Jestliže Kaprow se sám ?odkazuje? na Jacksona Pollocka, Milan Knížák odmítá, že by happeningy mělyv našem prostředí jakékoli předchůdce a do této role staví Vladimíra Boudníka až historici umění. Pollock i Boudník vstupují do dějin umění jako legendární postavy, jejichž existenci stvrzují fotografie, na nichž jsou zachyceni při práci

  • Czech name

    Fotografické podmínky happeningu

  • Czech description

    Zvýšený zájem o fotografii byl v umění vždy doprovodným jevem posunu od důrazu na umělecké dílo směrem k důrazu na proces, případně na aktivizaci diváka. Ve chvíli, kdy dílo samotné ustupuje ve prospěch akce, hraje fotografie důležitou roli zprostředkovatele. Ve spojení s happeningem a jeho začleněním do dějin umění použila slovní spojení ?fotografické podmínky? (photographic conditions) Judith Rodenbeck, konkrétně ve své knize o Allanu Kaprowovi. V návaznosti na její koncepci srovnává tento příspěvek Kaprowa a jeho přístup k fotografické dokumentaci s českou situací, konkrétně s Milanem Knížákem, a poukazuje na odlišné modely přijímání vzorů z minulosti. Jestliže Kaprow se sám ?odkazuje? na Jacksona Pollocka, Milan Knížák odmítá, že by happeningy mělyv našem prostředí jakékoli předchůdce a do této role staví Vladimíra Boudníka až historici umění. Pollock i Boudník vstupují do dějin umění jako legendární postavy, jejichž existenci stvrzují fotografie, na nichž jsou zachyceni při práci

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    16

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    18-36

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database