The Photographic Conditions of Happening
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000372" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000372 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/" target="_blank" >http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fotografické podmínky happeningu
Original language description
Zvýšený zájem o fotografii byl v umění vždy doprovodným jevem posunu od důrazu na umělecké dílo směrem k důrazu na proces, případně na aktivizaci diváka. Ve chvíli, kdy dílo samotné ustupuje ve prospěch akce, hraje fotografie důležitou roli zprostředkovatele. Ve spojení s happeningem a jeho začleněním do dějin umění použila slovní spojení ?fotografické podmínky? (photographic conditions) Judith Rodenbeck, konkrétně ve své knize o Allanu Kaprowovi. V návaznosti na její koncepci srovnává tento příspěvek Kaprowa a jeho přístup k fotografické dokumentaci s českou situací, konkrétně s Milanem Knížákem, a poukazuje na odlišné modely přijímání vzorů z minulosti. Jestliže Kaprow se sám ?odkazuje? na Jacksona Pollocka, Milan Knížák odmítá, že by happeningy mělyv našem prostředí jakékoli předchůdce a do této role staví Vladimíra Boudníka až historici umění. Pollock i Boudník vstupují do dějin umění jako legendární postavy, jejichž existenci stvrzují fotografie, na nichž jsou zachyceni při práci
Czech name
Fotografické podmínky happeningu
Czech description
Zvýšený zájem o fotografii byl v umění vždy doprovodným jevem posunu od důrazu na umělecké dílo směrem k důrazu na proces, případně na aktivizaci diváka. Ve chvíli, kdy dílo samotné ustupuje ve prospěch akce, hraje fotografie důležitou roli zprostředkovatele. Ve spojení s happeningem a jeho začleněním do dějin umění použila slovní spojení ?fotografické podmínky? (photographic conditions) Judith Rodenbeck, konkrétně ve své knize o Allanu Kaprowovi. V návaznosti na její koncepci srovnává tento příspěvek Kaprowa a jeho přístup k fotografické dokumentaci s českou situací, konkrétně s Milanem Knížákem, a poukazuje na odlišné modely přijímání vzorů z minulosti. Jestliže Kaprow se sám ?odkazuje? na Jacksona Pollocka, Milan Knížák odmítá, že by happeningy mělyv našem prostředí jakékoli předchůdce a do této role staví Vladimíra Boudníka až historici umění. Pollock i Boudník vstupují do dějin umění jako legendární postavy, jejichž existenci stvrzují fotografie, na nichž jsou zachyceni při práci
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny
ISSN
1802-8918
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
16
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
18-36
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—