All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

It is not possible to surrender freedom of thought. Vincenc Kramář and Marxism 1945–1960.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F18%3AN0000006" target="_blank" >RIV/60461071:_____/18:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.umeni-art.cz/cz/default.aspx" target="_blank" >https://www.umeni-art.cz/cz/default.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Není možné se vzdát svobody myšlení. Vincenc Kramář a marxismus 1945–1960.

  • Original language description

    Studie se poprvé zabývá poslední životní fází významného českého historika umění a sběratele, předválečného tvůrce Národní galerie Vincence Kramáře. Členství Kramáře v komunistické straně nemůže být vykládáno jako manévr, jak udržet pozici či moc, protože po válce zůstal penzistou. Na pozadí hlubokých proměn, jimiž obor procházel po 2. světové válce a po nastolení diktatury KSČ, studie zkoumá jeho originální způsob marxistického uměleckohistorického myšlení a dovozuje, že jeho pravděpodobnou inspirací byl Max Raphael. Připojen je exkurz přibližující archivní zdroje k situaci Národní galerie v roce 1945 a dosud opomíjený Svaz theoretiků a historiků umění.

  • Czech name

    Není možné se vzdát svobody myšlení. Vincenc Kramář a marxismus 1945–1960.

  • Czech description

    Studie se poprvé zabývá poslední životní fází významného českého historika umění a sběratele, předválečného tvůrce Národní galerie Vincence Kramáře. Členství Kramáře v komunistické straně nemůže být vykládáno jako manévr, jak udržet pozici či moc, protože po válce zůstal penzistou. Na pozadí hlubokých proměn, jimiž obor procházel po 2. světové válce a po nastolení diktatury KSČ, studie zkoumá jeho originální způsob marxistického uměleckohistorického myšlení a dovozuje, že jeho pravděpodobnou inspirací byl Max Raphael. Připojen je exkurz přibližující archivní zdroje k situaci Národní galerie v roce 1945 a dosud opomíjený Svaz theoretiků a historiků umění.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-20229S" target="_blank" >GA17-20229S: History of Czech Art History in the second Half of the 20th Century: part 1 (1945-1970)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    66

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    246-263

  • UT code for WoS article

    000457068100001

  • EID of the result in the Scopus database