Design for Culture and the Arts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000084" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000084 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Design pro kulturu a umění
Original language description
Text pojednává o vývoji českého grafického designu v oblasti kultury a umění, který je tradičně spjat s prestižní tvorbou pro umělecké instituce, zejména prostřednictvím plakátů. Od počátků v 19. století přes rozkvět v meziválečném období až po „normalizaci“ a úpadek vizuální identity kulturních institucí se text věnuje proměnám stylů i postavení designérů. Celá řad příkladů ze současnosti ukazuje, jak rozvoji českého grafického designu napomáhá spolupráce právě s kulturními organizacemi.
Czech name
Design pro kulturu a umění
Czech description
—
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Identita: příběh českého grafického designu
ISBN
978-80-7637-527-7
Number of pages of the result
16
Pages from-to
150-165
Number of pages of the book
517
Publisher name
Paseka
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—