Restoration of a folk reverse painting on glass with the motif of St. Anthony of Padua
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F12%3A43894380" target="_blank" >RIV/60461373:22310/12:43894380 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00023442:_____/12:#0000271
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Restaurování lidové podmalby na skle s motivem Sv. Antonína Paduánského
Original language description
V článku je uveden restaurátorský zásah na nedatované a nesignované lidové podmalbě na skle s motivem Sv. Antonína Paduánského ze sbírky Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Cílem restaurování bylo nejen opětovné vystavení podmalby, ale i získání důležitých informací z materiálových analýz, které by napomohly bližšímu určení díla. Rozbitá podmalba byla uložena volně v rámu. Při samovolném pohybu jednotlivých fragmentů byla strhávána uvolněná malba ze skleněné podložky v celé ploše. Nejvíce ztrát barevnévrstvy bylo zaznamenáno v okolí lomů. Nevratně ztracená barevná vrstva podmalby byla doplněna retušemi na průhlednou fólii, která se přiložila k podmalbě až při její adjustaci do rámečku. Rozhodující pro dataci díla byly výsledky analýz pigmentů získaných pomocí RTG mikrodifrakce. Ve vzorku zelené barvy byla RTG mikrodifrakcí identifi kována tzv. svinibrodská zeleň (smíchaná se sádrou a barytem), která se na trh dostala až v roku 1820. Tímto datem byla naznačena nejzazší doba vzniku podm
Czech name
Restaurování lidové podmalby na skle s motivem Sv. Antonína Paduánského
Czech description
V článku je uveden restaurátorský zásah na nedatované a nesignované lidové podmalbě na skle s motivem Sv. Antonína Paduánského ze sbírky Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Cílem restaurování bylo nejen opětovné vystavení podmalby, ale i získání důležitých informací z materiálových analýz, které by napomohly bližšímu určení díla. Rozbitá podmalba byla uložena volně v rámu. Při samovolném pohybu jednotlivých fragmentů byla strhávána uvolněná malba ze skleněné podložky v celé ploše. Nejvíce ztrát barevnévrstvy bylo zaznamenáno v okolí lomů. Nevratně ztracená barevná vrstva podmalby byla doplněna retušemi na průhlednou fólii, která se přiložila k podmalbě až při její adjustaci do rámečku. Rozhodující pro dataci díla byly výsledky analýz pigmentů získaných pomocí RTG mikrodifrakce. Ve vzorku zelené barvy byla RTG mikrodifrakcí identifi kována tzv. svinibrodská zeleň (smíchaná se sádrou a barytem), která se na trh dostala až v roku 1820. Tímto datem byla naznačena nejzazší doba vzniku podm
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JH - Ceramics, fire-proof materials and glass
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sklář a keramik
ISSN
0037-637X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
62
Issue of the periodical within the volume
13-14
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
345-347
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—