COMPOSITE COATINGS FOR THERMALLY AND MECHANICALLY LOADED PARTS OF THE COMBUSTION ENGINES ENGINES MECHANICALLY LOADED PARTS OF THE COMBUSTION ENGINES MECHANICALLY LOADED PARTS OF THE COMBUSTION ENGINES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F13%3A43896693" target="_blank" >RIV/60461373:22310/13:43896693 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
KOMPOZITNÍ POVLAKY PRO TEPELNĚ A MECHANICKY NAMÁHANÉ SOUČÁSTI AUTOMOBILOVÝCH MOTORŮ
Original language description
Tato práce byla zaměřena na přípravu a testování povrchových úprav pro pístní kroužky spalovacích motorů. V automobilu je pístní kroužek za chodu motoru vystaven velmi specifické kombinaci mechanického a korozního působení, což pro zachování určité životnosti a účinnosti motoru vyžaduje speciální povrchové úpravy. V práci byly vyzkoušeny technologie přípravy bezproudých kompozitních Ni - P povlaků s výztuží Al2O3 a SiC. Připravené povlaky byly precipitačně vytvrzeny tepelným zpracováním. Na povlacích byla hodnocena mikrostruktura, fázové složení, tvrdost, odolnost proti oxidaci a abrazivnímu opotřebení. Nalezením vhodné povrchové úpravy požadovaných vlastností bude možno zvyšovat přítlačnou sílu mezi pístním kroužkem a vložkou válce, což pozitivně ovlivní kvalitu spálení paliva a zvýší výkon motoru.
Czech name
KOMPOZITNÍ POVLAKY PRO TEPELNĚ A MECHANICKY NAMÁHANÉ SOUČÁSTI AUTOMOBILOVÝCH MOTORŮ
Czech description
Tato práce byla zaměřena na přípravu a testování povrchových úprav pro pístní kroužky spalovacích motorů. V automobilu je pístní kroužek za chodu motoru vystaven velmi specifické kombinaci mechanického a korozního působení, což pro zachování určité životnosti a účinnosti motoru vyžaduje speciální povrchové úpravy. V práci byly vyzkoušeny technologie přípravy bezproudých kompozitních Ni - P povlaků s výztuží Al2O3 a SiC. Připravené povlaky byly precipitačně vytvrzeny tepelným zpracováním. Na povlacích byla hodnocena mikrostruktura, fázové složení, tvrdost, odolnost proti oxidaci a abrazivnímu opotřebení. Nalezením vhodné povrchové úpravy požadovaných vlastností bude možno zvyšovat přítlačnou sílu mezi pístním kroužkem a vložkou válce, což pozitivně ovlivní kvalitu spálení paliva a zvýší výkon motoru.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP108%2F12%2FG043" target="_blank" >GBP108/12/G043: Interface controlled properties of micro/nanocrystalline materials for advanced structural applications, biodegradable implants and hydrogen storage</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MTZ 2013 - Materiály v tepelném zpracování
ISBN
978-80-904462-6-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
Publisher name
Asociace pro tepelné zpracování kovů
Place of publication
Čerčany
Event location
Jihlava
Event date
Nov 26, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—