An ash-based hydraulic binder and a concrete road panel containing it
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F18%3A43916412" target="_blank" >RIV/60461373:22310/18:43916412 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/18:00327118
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0032/uv032280.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0032/uv032280.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hydraulické pojivo na bázi popela a betonový silniční panel jej obsahující
Original language description
Předkládané technické řešení se týká hydraulického pojiva na bázi ložového fluidního popela. Termín hydraulické pojivo značí pojivo, které tuhne za přítomnosti vody, tedy výsledný produkt spojený hydraulickým pojivem odolává působení vody. Podmínkou, aby pojivo plnilo svou funkci a nedocházelo k přílišným objemovým změnám, je semletí fluidního ložového popela na měrný povrch 350 až 1050 m2/kg, s výhodou na 450 až 800 m2/kg, přičemž podmínkou pro správnou funkci pojiva na bázi ložového fluidního popela je obsah volného CaO, především ve frakcích s velikostí částic menší než 250 až 500 μm, a to nejméně 8 %. Řešení se týká využití tohoto pojiva v betonovém silničním panelu, určeném pro stavbu dopravních komunikací a dopravních odstavných, parkovacích a průmyslových ploch.
Czech name
Hydraulické pojivo na bázi popela a betonový silniční panel jej obsahující
Czech description
Předkládané technické řešení se týká hydraulického pojiva na bázi ložového fluidního popela. Termín hydraulické pojivo značí pojivo, které tuhne za přítomnosti vody, tedy výsledný produkt spojený hydraulickým pojivem odolává působení vody. Podmínkou, aby pojivo plnilo svou funkci a nedocházelo k přílišným objemovým změnám, je semletí fluidního ložového popela na měrný povrch 350 až 1050 m2/kg, s výhodou na 450 až 800 m2/kg, přičemž podmínkou pro správnou funkci pojiva na bázi ložového fluidního popela je obsah volného CaO, především ve frakcích s velikostí částic menší než 250 až 500 μm, a to nejméně 8 %. Řešení se týká využití tohoto pojiva v betonovém silničním panelu, určeném pro stavbu dopravních komunikací a dopravních odstavných, parkovacích a průmyslových ploch.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02020163" target="_blank" >TH02020163: Development and industrial optimisation of manufacturing process of construction materials from coal ash for transport construction</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
32280
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Praha 6 Dejvice, CZ; České vysoké učení technické v Praze, Praha 6, CZ; ČEZ Energetické produkty, s.r.o., Hostivice, CZ
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence