All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Outsourcing - Job-killer or Chance for Future?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016639" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016639 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Outsourcing - Job-killer or Chance for Future?

  • Original language description

    Maintenance of equipments, machines and plants is increasing to be defined as key of economical success for manufacturing companies. The changing of management concepts (Lean Production, Outsourcing, Total productive Maintenance, etc.) makes high and newdemands on management of maintenance department. To be prepared for requirements of the future it is necessary to question the actual state of maintenance and to generate new ideas for future development. Targets of this paper is to describe a systematic way which enables maintenance managers to find answer to frequently asked question about service effectiveness and costs of maintenance job. In this paper you will find description of targets in outsourcing processes from the point of view of outsourcing company and outsourced employee; actual and future trend in technical services - what will be the position of an employee; bases and activities for developing outsourcing processes as a chance for employees

  • Czech name

    Outsourcing - ničitel pracovních míst a nebo šance do budoucnosti?

  • Czech description

    Údržba strojů a zařízení se může stát pro některé podniky konkurenční výhodou. Nové směry v manažerském řízení výroby (štíhlá výroba, outsourcing, TPM, apod.) kladou vysoké nároky na management údržby ve výrobních podnicích. Akceptace těchto nových trendů v managementu údržby je nezbytnou podmínkou v rámci celého řízení výroby. Cílem tohoto příspěvku je popsat systematickou cestu, která umožní manažerům údržby si odpovědět na často kladené otázky, jako jak hodnotit efektivitu servisního střediska, jakýmúdržba je, příp, jak sledovat náklady na údržbu. V příspěvku naleznete popis cílů v procesech outsourcingu z hlediska podniku, který uskutečnil outsourcing a z hlediska zaměstnanců, kteří byly v rámci outsourcingu odděleni. Dále současné a budoucí trendy v oblasti technických služeb a základní rozvoj procesů outsourcingu jako šance pro zaměstnance.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Modern Approaches to Corporate Management

  • ISBN

    80-227-2284-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    447-451

  • Publisher name

    STU Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Sep 13, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article