All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PEDAGOGY IN THE TEACHING OF CHEMISTRY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43922524" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43922524 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.2</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE

  • Original language description

    Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.

  • Czech name

    IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE

  • Czech description

    Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    111-121

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database