IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PEDAGOGY IN THE TEACHING OF CHEMISTRY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43922524" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43922524 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE
Original language description
Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.
Czech name
IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE
Czech description
Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
111-121
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—