All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Technological line for disposal of end-of-life tires by the ozone method PERPETIS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61058394%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61058394:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ekaz-praha.cz/" target="_blank" >http://www.ekaz-praha.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Technologická linka na likvidaci pneumatik s ukončenou žiivotností ozonovou metodou PERPETIS

  • Original language description

    Provádění VaV při výstavbě funkčního prototypu linky na likvidaci pneumatik s ukončenou životností ozonovou metodou dle užitného vzoru č.20795/č.sp.PUV 2010-22375. Realizace výroby prototypu včetně jeho atestace a schválení do zkušebního provozu. Ověření předpokladů projektu provedením provozní zkoušky s dosažením úspěšným rozkladem pneumatiky. Výsledkem je pneumatika rozložená na čistou pryžovou drť, oddělenou od ocelového kordu a ostaních vláken.

  • Czech name

    Technologická linka na likvidaci pneumatik s ukončenou žiivotností ozonovou metodou PERPETIS

  • Czech description

    Provádění VaV při výstavbě funkčního prototypu linky na likvidaci pneumatik s ukončenou životností ozonovou metodou dle užitného vzoru č.20795/č.sp.PUV 2010-22375. Realizace výroby prototypu včetně jeho atestace a schválení do zkušebního provozu. Ověření předpokladů projektu provedením provozní zkoušky s dosažením úspěšným rozkladem pneumatiky. Výsledkem je pneumatika rozložená na čistou pryžovou drť, oddělenou od ocelového kordu a ostaních vláken.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20501 - Materials engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG15_018%2F0004756" target="_blank" >EG15_018/0004756: Experimental development in EKAZ Praha a.s. company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    PERPETIS 01

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Osoba k jednání: Ing. Jaroslav Zámyslický, telefon 737202221, email ekazpraha@email.cz Technologická linka PERPETIS je určena pro likvidaci (rozklad) automobilových pneumatik, určených pro osobní vozy. Postupným posuvem pneumatiky v lince pomocí hmoždění speciálně navrženými válci a ve specifické ozonové atmosféře dochází k postupnému úplnému oddělování pryže od zbytku skladby pneumatiky. Současná odzkoušená a ověřená doba průchodu automobilové pneumatiky o velikosti 15-17" technologickou linkou je přibližně 15-20 minut dle velikosti pneumatiky, tedy množství za hodinu je cca 20 až 25ks pneumatik, do výsledného stavu s úplným oddělením pryže od zbytků konstrukce pneumatiky (ocelový kord a textilie).

  • Economical parameters

    Ekonomické zhodnocení stávajícího prototypu je nevýhodné vzhledem k poruchové a výkonově nedostatečné sestavě generátoru ozonu a destruktoru, která nedokáže zajistit potřebné množství koncentrace ozonu při potřebném průtoku a jeho následné destrukci, nutné k zajištění bezpečnosti provozu. S ohledem na tuto skutečnost je nutno pneumatiku udržet v lince mnohem delší dobu aby bylo dosaženo úplného rozkladu, než bylo plánováno pro uvažovanou ekonomickou rentabilitu. Důležitým faktorem pro ekonomickou výhodnost je zajištění dodávky kapalného kyslíku z velkokapacitního zásobníku. Stávající zajištění kyslíku pomocí tlakových lahví je ekonomicky nevýhodné, možné pouze pro zkušební provoz.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61058394

  • Owner name

    EKAZ Praha a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    http://www.ekaz-praha.cz/