All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Acoustic comparison of recordings of solo and choral singing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000189" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000189 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Akustické porovnání nahrávek sólového a sborového zpěvu

  • Original language description

    V prezentaci budou uvedeny výsledky porovnání akustické analýzy nahrávek sólového a sborového zpěvu u jedné zpěvačky. Sólový zpěv byl nahrán bez doprovodu, simulace sborového zpěvu byla provedena pomocí současného poslechu sborové nahrávky písně do sluchátek. Nahrány byly dvě písně Dvořák: Skromná, Mozart: Lacrimosa. Subjektivní popis kvality a barvy hlasu, objektivní akustická analýza pomocí programu RealVoiceLab (měření hlasového pole nahrávek a akustické parametrizace jednotlivých segmentů nahrávky).Percepční hodnocení: u Dvořákovy písně byly při sólovém zpěvu výraznější vlastnosti: hlasitost, nasazení, fokus (soustředění interpretace), barevnost, zvonivá barva (ring), napětí hlasu a vibrato (jak četnost provedení, tak extenze intonační a dynamická). Akustická měření ukazují u sólového provedení větší hodnoty parametrů: SPL ? větší hlasitost, parametry ER, SPR, Alfa ? větší zastoupení vyšších harmonických a jejich hladin těžiště spektra bylo vyšší u sólového zpěvu (světlejší hlas).

  • Czech name

    Akustické porovnání nahrávek sólového a sborového zpěvu

  • Czech description

    V prezentaci budou uvedeny výsledky porovnání akustické analýzy nahrávek sólového a sborového zpěvu u jedné zpěvačky. Sólový zpěv byl nahrán bez doprovodu, simulace sborového zpěvu byla provedena pomocí současného poslechu sborové nahrávky písně do sluchátek. Nahrány byly dvě písně Dvořák: Skromná, Mozart: Lacrimosa. Subjektivní popis kvality a barvy hlasu, objektivní akustická analýza pomocí programu RealVoiceLab (měření hlasového pole nahrávek a akustické parametrizace jednotlivých segmentů nahrávky).Percepční hodnocení: u Dvořákovy písně byly při sólovém zpěvu výraznější vlastnosti: hlasitost, nasazení, fokus (soustředění interpretace), barevnost, zvonivá barva (ring), napětí hlasu a vibrato (jak četnost provedení, tak extenze intonační a dynamická). Akustická měření ukazují u sólového provedení větší hodnoty parametrů: SPL ? větší hlasitost, parametry ER, SPR, Alfa ? větší zastoupení vyšších harmonických a jejich hladin těžiště spektra bylo vyšší u sólového zpěvu (světlejší hlas).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    BI - Acoustics and oscillation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Musical Acoustics Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů