All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Computer as live instrumental voice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F13%3A%230000294" target="_blank" >RIV/61384984:51110/13:#0000294 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.opusmusicum.cz" target="_blank" >http://www.opusmusicum.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Počítač jako živý instrumentální part

  • Original language description

    Role počítače jakožto partnera hudebníků a skladatelů při živé performance se za poslední dvě dekády zásadně proměnila. Z dominantního robota se stále více stává nenápadná, či dokonce neviditelná součást koncertního pódia, zpravidla připravená reagovat na přirozenou gestiku lidského těla, kterou vysílá hudebník. Doby, kdy se skladatelé a hudebníci přizpůsobovali dobovému počítačovému paradigmatu, jsou ty tam. Do popředí se momentálně dostává hledání strategií, které zkoušejí nechat počítač inteligentněreagovat na přirozené hudební gesto. Spectral shapes je název mého autorského work-in-progress, v němž hledám cesty, jak v reálném čase rozeznívat počítačové prostředí zcela v závislosti na hudebních parametrech konkrétní hudební performance. Počítač naslouchá zvuku hudebního nástroje, na který hraje živý hudebník a na základě komplexních hudebních strategií vytváří hudebníkovi jakéhosi virtuálního partnera na koncertním pódiu. Studie rozkrývá právě komplex hudebně technologických strate

  • Czech name

    Počítač jako živý instrumentální part

  • Czech description

    Role počítače jakožto partnera hudebníků a skladatelů při živé performance se za poslední dvě dekády zásadně proměnila. Z dominantního robota se stále více stává nenápadná, či dokonce neviditelná součást koncertního pódia, zpravidla připravená reagovat na přirozenou gestiku lidského těla, kterou vysílá hudebník. Doby, kdy se skladatelé a hudebníci přizpůsobovali dobovému počítačovému paradigmatu, jsou ty tam. Do popředí se momentálně dostává hledání strategií, které zkoušejí nechat počítač inteligentněreagovat na přirozené hudební gesto. Spectral shapes je název mého autorského work-in-progress, v němž hledám cesty, jak v reálném čase rozeznívat počítačové prostředí zcela v závislosti na hudebních parametrech konkrétní hudební performance. Počítač naslouchá zvuku hudebního nástroje, na který hraje živý hudebník a na základě komplexních hudebních strategií vytváří hudebníkovi jakéhosi virtuálního partnera na koncertním pódiu. Studie rozkrývá právě komplex hudebně technologických strate

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Opus Musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2013

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    6 - 16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database