All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychological aspects of compositional creation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F14%3A%230000398" target="_blank" >RIV/61384984:51110/14:#0000398 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychologické aspekty kompoziční tvorby

  • Original language description

    Tři práce obsažené v kolektivní monografii spojuje snaha o propojení hudebně teoretického a psychologického pohledu na práci hudebního skladatele. Každý z autorů přistoupil k tématu z poněkud odlišných pozic. Zdeněk Bartošík ve své práci Barevné slyšenía hudební kompozice zkoumá především vliv vybraných synestetických schopností na tvorbu a také na vnímání hudební kompozice. Jeho práce se opírá mimo jiné o rozsáhlé studium odborných psychologických a lékařských textů, o hudebně historické rešerše týkající se tématu vztahu hudby a synestezií, o vlastní průzkum vybraného vzorku respondentů z laické i odborné veřejnosti. Martin Klusák se ve stati Pojem konsonance a disonance s přihlédnutím k vlastní tvorbě zabývá tématem, o němž na rozdíl od Bartošíkovypráce existuje množství literatury historické i současné. Klusákův přínos však spočívá v novém pohledu na problematiku souzvuku v hudbě, na způsob jeho začlenění do kompozičního celku a především na kategorizaci souzvuků z hlediska škály

  • Czech name

    Psychologické aspekty kompoziční tvorby

  • Czech description

    Tři práce obsažené v kolektivní monografii spojuje snaha o propojení hudebně teoretického a psychologického pohledu na práci hudebního skladatele. Každý z autorů přistoupil k tématu z poněkud odlišných pozic. Zdeněk Bartošík ve své práci Barevné slyšenía hudební kompozice zkoumá především vliv vybraných synestetických schopností na tvorbu a také na vnímání hudební kompozice. Jeho práce se opírá mimo jiné o rozsáhlé studium odborných psychologických a lékařských textů, o hudebně historické rešerše týkající se tématu vztahu hudby a synestezií, o vlastní průzkum vybraného vzorku respondentů z laické i odborné veřejnosti. Martin Klusák se ve stati Pojem konsonance a disonance s přihlédnutím k vlastní tvorbě zabývá tématem, o němž na rozdíl od Bartošíkovypráce existuje množství literatury historické i současné. Klusákův přínos však spočívá v novém pohledu na problematiku souzvuku v hudbě, na způsob jeho začlenění do kompozičního celku a především na kategorizaci souzvuků z hlediska škály

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů