Touching the Sound
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F15%3A%230000416" target="_blank" >RIV/61384984:51110/15:#0000416 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dotknout se zvuku
Original language description
Šest nově vyvinutých autorských hudebních nástrojů představuje nové kompozičně interpretační situace mezi hudbou a technologií. Fascinace technologií ustupuje do pozadí, tématem se stále více stává hledání tradiční instrumentální zdatnosti, přirozené muzikality a kompoziční rozvahy, kterým technologie v současné hudbě dává nové obrysy. Michal Rataj představuje gestickou hudební interakci s grafickým tabletem, Daniel Bartoš popisuje bezdotykové ovládání nového typu senzoru Leap Motion při elektroakustické improvizaci na hudební nástroj, Jan Trojan rozeznívá pohybem ruky interaktivní plát plechu, Jakub Rataj ukazuje, jakým způsobem se tanečník může stát součástí hudebního ansámblu, Matouš Hejl popisuje stochasticky se chovající sestavu elektromagnetických bicích nástrojů a Gilberto Agostinho předvádí svůj koncept interaktivního binaurálního akusmonia, v němž se zvukové prostředí ve sluchátkách proměňuje v závislosti na pohybu posluchačů.
Czech name
Dotknout se zvuku
Czech description
Šest nově vyvinutých autorských hudebních nástrojů představuje nové kompozičně interpretační situace mezi hudbou a technologií. Fascinace technologií ustupuje do pozadí, tématem se stále více stává hledání tradiční instrumentální zdatnosti, přirozené muzikality a kompoziční rozvahy, kterým technologie v současné hudbě dává nové obrysy. Michal Rataj představuje gestickou hudební interakci s grafickým tabletem, Daniel Bartoš popisuje bezdotykové ovládání nového typu senzoru Leap Motion při elektroakustické improvizaci na hudební nástroj, Jan Trojan rozeznívá pohybem ruky interaktivní plát plechu, Jakub Rataj ukazuje, jakým způsobem se tanečník může stát součástí hudebního ansámblu, Matouš Hejl popisuje stochasticky se chovající sestavu elektromagnetických bicích nástrojů a Gilberto Agostinho předvádí svůj koncept interaktivního binaurálního akusmonia, v němž se zvukové prostředí ve sluchátkách proměňuje v závislosti na pohybu posluchačů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Opus Musicum
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Volume of the periodical
47
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
58 - 80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—