All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Changing Shape of Theatrical Dance in Modern Times: Periphery versus Centre

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000037" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000037 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum

  • Original language description

    Studie se zabývá různými podobami a funkcemi tance a divadelního tance, a to zejména v sociálním kontextu evropské kultury od počátku vzniku konceptu vztahu mezi centry a periférií, ve snaze odhalit podrobnější obraz jeho proměn a vývoje. Text se zaměřuje na témata související s hodnocením a chápáním divadelního tance v tehdejší společnosti a jeho místem v rámci veřejného divadla jako typické kulturní instituce své doby. To ukazuje na rostoucí rozpor mezi intelektuálním očekáváním a pojímáním divadelního tance a jeho skutečným, živým tvarem a choreografickým ztvárněním. Tento rozpor má mnoho společného s problémem, jak používat rozum v taneční kompozici. Zvláštní povaha divadelního tance vedla k určitému vývoji v podobě jeho existence v rámci divadla a ovlivnila tak vnímání společenského postavení tanečníků, choreografů a tanečního publika.

  • Czech name

    Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum

  • Czech description

    Studie se zabývá různými podobami a funkcemi tance a divadelního tance, a to zejména v sociálním kontextu evropské kultury od počátku vzniku konceptu vztahu mezi centry a periférií, ve snaze odhalit podrobnější obraz jeho proměn a vývoje. Text se zaměřuje na témata související s hodnocením a chápáním divadelního tance v tehdejší společnosti a jeho místem v rámci veřejného divadla jako typické kulturní instituce své doby. To ukazuje na rostoucí rozpor mezi intelektuálním očekáváním a pojímáním divadelního tance a jeho skutečným, živým tvarem a choreografickým ztvárněním. Tento rozpor má mnoho společného s problémem, jak používat rozum v taneční kompozici. Zvláštní povaha divadelního tance vedla k určitému vývoji v podobě jeho existence v rámci divadla a ovlivnila tak vnímání společenského postavení tanečníků, choreografů a tanečního publika.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    vychází 1 x ročně

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    100-120

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database