Between categories
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000039" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000039 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Between categories
Original language description
Ve svém textu se věnuji důležitému rysu pozdních kompozic Mortona Feldmana, jenž má přímý vliv na možnost jejich analytického uchopení. Tyto skladby jsou notovány poměrně standardním způsobem – lze však tvrdit, že symboly, se kterými se setkáváme v partituře, nemusejí být vždy tím, čím se zdají. Neustále totiž dochází k míšení hranice mezi kompoziční a akustickou realitou. Nelze jednoznačně určit, z jakého úhlu bychom měli na tyto Feldmanovy kompozice nahlížet, pohybujeme se mezi různými jevy, nacházíme se mezi kategoriemi. Při zkoumání autorových kompozičních postupů se pokusím přihlédnout k jeho raným dílům – tento přístup usnadňuje porozumění procesům ve Feldmanových pozdních skladbách a rovněž poukazuje na celkovou integritu jeho kompozičního myšlení. Budu se také snažit své úvahy zasadit do širšího teoretického rámce – důležitým podnětem jsou pro mě některé myšlenky francouzského filozofa Gillesa Deleuze, na jejichž základě lze lépe pochopit dění ve Feldmanových pozdních dílech.
Czech name
Between categories
Czech description
Ve svém textu se věnuji důležitému rysu pozdních kompozic Mortona Feldmana, jenž má přímý vliv na možnost jejich analytického uchopení. Tyto skladby jsou notovány poměrně standardním způsobem – lze však tvrdit, že symboly, se kterými se setkáváme v partituře, nemusejí být vždy tím, čím se zdají. Neustále totiž dochází k míšení hranice mezi kompoziční a akustickou realitou. Nelze jednoznačně určit, z jakého úhlu bychom měli na tyto Feldmanovy kompozice nahlížet, pohybujeme se mezi různými jevy, nacházíme se mezi kategoriemi. Při zkoumání autorových kompozičních postupů se pokusím přihlédnout k jeho raným dílům – tento přístup usnadňuje porozumění procesům ve Feldmanových pozdních skladbách a rovněž poukazuje na celkovou integritu jeho kompozičního myšlení. Budu se také snažit své úvahy zasadit do širšího teoretického rámce – důležitým podnětem jsou pro mě některé myšlenky francouzského filozofa Gillesa Deleuze, na jejichž základě lze lépe pochopit dění ve Feldmanových pozdních dílech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
vychází 1 x ročně
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
8-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—