Case Zdenka Podhajská: Dance Art in the Times of Modernism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F17%3AN0000053" target="_blank" >RIV/61384984:51110/17:N0000053 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Případ Zdenka Podhajská: umělecký tanec v době moderny
Original language description
Příspěvek Natálie Nečasové a Doroty Gremlicové nazvaný Případ Zdenka Podhajská: umělecký tanec v době moderny se zabývá taneční kariérou české tanečnice Zdenky Podhajské, která působila jak v Československu, tak i v zahraničí, zejména ve Francii a částečně v Itálii ve dvacátých a třicátých letech 20. století. Autorky poukazují na zdroje jejího tanečního stylu (klasický tanec, Labanův styl skrze Madiku Szantó, duncanismus v interpretaci Ellen Tels-Rabanekové, Prampoliniho futuristická pantomima), identifikaci jejího společenského postavení (jako vzdělaná dívka z bohaté a dobře situované rodiny s mnoha kontakty v uměleckých a intelektuálních kruzích doma i v zahraničí) a průběh její kariéry na konkrétních představeních. Její činnost se odráží jako jeden případ ve spektru modernistického tance té doby. Prostřednictvím ní se projevuje komplikovaná směsice vlivů, stylů a pramenů a vztah mezi exponenty modernistické taneční kultury a jejich tanečními styly spojenými s některými ústředními osobnostmi a jejich díly (modernistický balet Ďagilevova souboru Les Ballets Russes, nový tanec Isadory Duncanové, Rudolf Laban, Rosalia Chladeková atd.).
Czech name
Případ Zdenka Podhajská: umělecký tanec v době moderny
Czech description
Příspěvek Natálie Nečasové a Doroty Gremlicové nazvaný Případ Zdenka Podhajská: umělecký tanec v době moderny se zabývá taneční kariérou české tanečnice Zdenky Podhajské, která působila jak v Československu, tak i v zahraničí, zejména ve Francii a částečně v Itálii ve dvacátých a třicátých letech 20. století. Autorky poukazují na zdroje jejího tanečního stylu (klasický tanec, Labanův styl skrze Madiku Szantó, duncanismus v interpretaci Ellen Tels-Rabanekové, Prampoliniho futuristická pantomima), identifikaci jejího společenského postavení (jako vzdělaná dívka z bohaté a dobře situované rodiny s mnoha kontakty v uměleckých a intelektuálních kruzích doma i v zahraničí) a průběh její kariéry na konkrétních představeních. Její činnost se odráží jako jeden případ ve spektru modernistického tance té doby. Prostřednictvím ní se projevuje komplikovaná směsice vlivů, stylů a pramenů a vztah mezi exponenty modernistické taneční kultury a jejich tanečními styly spojenými s některými ústředními osobnostmi a jejich díly (modernistický balet Ďagilevova souboru Les Ballets Russes, nový tanec Isadory Duncanové, Rudolf Laban, Rosalia Chladeková atd.).
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Divadelní revue
ISSN
0862-5409
e-ISSN
—
Volume of the periodical
ročník 28
Issue of the periodical within the volume
2017 no 1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
37-63
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85033556480