All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The conception of the group choreography in european artistic dance from the beginning of the 19th to the first third of the 20th century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F17%3AN0000063" target="_blank" >RIV/61384984:51110/17:N0000063 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století

  • Original language description

    Příspěvek Natálie Nečasové Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století pojednává o změnách, které přinesly význačné impulsy pro chápání sborového tance ve vymezeném časovém období. V určitých momentech zdůrazňovali choreografové jeho ornamentalitu a sloužil jako časově-organizační struktura (balety-féérie druhé poloviny 19. století). S příchodem 20. století se jeho pozice významně upevnila a sborový tanec se etabloval jako jeden z autonomních kompozičních principů. Posun tímto směrem lze vysledovat jak u tvůrců tzv. baletní moderny (Michail Fokin, Bronislava Nižinská, Leonid Mjasin), tak u výrazových tanečníků (Rudolf von Laban, Mary Wigman). Předkládaný text si tak klade za cíl poukázat na rozdílné přístupy práce s tanečním sborem.

  • Czech name

    Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století

  • Czech description

    Příspěvek Natálie Nečasové Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století pojednává o změnách, které přinesly význačné impulsy pro chápání sborového tance ve vymezeném časovém období. V určitých momentech zdůrazňovali choreografové jeho ornamentalitu a sloužil jako časově-organizační struktura (balety-féérie druhé poloviny 19. století). S příchodem 20. století se jeho pozice významně upevnila a sborový tanec se etabloval jako jeden z autonomních kompozičních principů. Posun tímto směrem lze vysledovat jak u tvůrců tzv. baletní moderny (Michail Fokin, Bronislava Nižinská, Leonid Mjasin), tak u výrazových tanečníků (Rudolf von Laban, Mary Wigman). Předkládaný text si tak klade za cíl poukázat na rozdílné přístupy práce s tanečním sborem.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017/8

  • Issue of the periodical within the volume

    8

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    102-115

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database