The conception of the group choreography in european artistic dance from the beginning of the 19th to the first third of the 20th century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F17%3AN0000063" target="_blank" >RIV/61384984:51110/17:N0000063 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století
Original language description
Příspěvek Natálie Nečasové Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století pojednává o změnách, které přinesly význačné impulsy pro chápání sborového tance ve vymezeném časovém období. V určitých momentech zdůrazňovali choreografové jeho ornamentalitu a sloužil jako časově-organizační struktura (balety-féérie druhé poloviny 19. století). S příchodem 20. století se jeho pozice významně upevnila a sborový tanec se etabloval jako jeden z autonomních kompozičních principů. Posun tímto směrem lze vysledovat jak u tvůrců tzv. baletní moderny (Michail Fokin, Bronislava Nižinská, Leonid Mjasin), tak u výrazových tanečníků (Rudolf von Laban, Mary Wigman). Předkládaný text si tak klade za cíl poukázat na rozdílné přístupy práce s tanečním sborem.
Czech name
Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století
Czech description
Příspěvek Natálie Nečasové Koncepce sborové choreografie v evropském uměleckém tanci od 19. do první třetiny 20. století pojednává o změnách, které přinesly význačné impulsy pro chápání sborového tance ve vymezeném časovém období. V určitých momentech zdůrazňovali choreografové jeho ornamentalitu a sloužil jako časově-organizační struktura (balety-féérie druhé poloviny 19. století). S příchodem 20. století se jeho pozice významně upevnila a sborový tanec se etabloval jako jeden z autonomních kompozičních principů. Posun tímto směrem lze vysledovat jak u tvůrců tzv. baletní moderny (Michail Fokin, Bronislava Nižinská, Leonid Mjasin), tak u výrazových tanečníků (Rudolf von Laban, Mary Wigman). Předkládaný text si tak klade za cíl poukázat na rozdílné přístupy práce s tanečním sborem.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2017/8
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
102-115
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—