All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Where is the overlap of voice education into voice reeducation / rehabilitation?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000070" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000070 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/" target="_blank" >https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kde je přesah hlasové edukace do hlasové reedukace/ rehabilitace?

  • Original language description

    V současné době se na poli rehabilitace a reedukace potkává několik skupin terapeutů: jsou to lékaři (foniatři, ORL), logopedi, fyzioterapeuti, pedagogové hlasových disciplín a psychologové. Všechny tyto skupiny mají poněkud rozdílné spektrum klientů a tudíž se nesetkávají se všemi typy hlasových problémů. Z toho také vyplývá rozdílná strategie v hodnocení stavu klienta, v očekávání výsledků terapie a především ve voleném přístupu ke klientovi/pacientovi. Pedagogové hlasových disciplín jsou primárně školeni k hlasové edukaci a hlasovému tréninku, který by měl rozvíjet umělecký potenciál daného studenta. Hlasové techniky, které používají, jsou tedy především určeny pro zdravý hlas, který je schopen vývoje. Každý hlasový pedagog se ale během své praxe potkává s hlasovými problémy svých žáků/klientů a musí na ně reagovat. Nejčastější problémy, vyplývají ze špatného používání hlasu, z přemáhání, absence vhodné hlasové techniky a nedostatečné hlasové hygieny. Pedagog by měl být schopen najít cestu, jak zrehabilitovat funkční lehčí hlasovou vadu či problém, vzniklý ze špatného použití hlasu či techniky. Pokud je problém vážnější, nebo se jej nedaří jednoduše odstranit, je zde nezbytná role lékaře, který by měl odborným vyšetřením posoudit, stav pacienta, určit pravděpodobnou příčinu problémů, či alespoň vyloučit vážnější příčiny. Hlasovým obtížím je důležité především předcházet, zde je role hlasového pedagoga/terapeuta klíčová. Měl by klientovi navrhnout co nejúčinnější postup nejen pro hlasový rozvoj, ale také pro získání trvalé hlasové odolnosti . Je důležité zmínit také vzdělávání hlasových pedagogů v oblasti hlasové terapie. Pro terapii v širším slova smyslu, tedy u všech skupin pacientů/klientů je velkou výhodou, když lékař může spolupracovat s multidisciplinárním týmem složeným z různých typů hlasových terapeutů (logopedů, fyzioterapeutů, hl. pedagogů ale i z psychologů). Pokud lékař neprovádí terapii sám, může doporučit pacienta na pracoviště, kde si myslí, že mu nejlépe pomohou s odstraněním jeho problému. Důležitá je také vzájemná důvěra a kvalitní komunikace mezi všemi účastníky terapie - lékařem, pacientem a terapeutem.

  • Czech name

    Kde je přesah hlasové edukace do hlasové reedukace/ rehabilitace?

  • Czech description

    V současné době se na poli rehabilitace a reedukace potkává několik skupin terapeutů: jsou to lékaři (foniatři, ORL), logopedi, fyzioterapeuti, pedagogové hlasových disciplín a psychologové. Všechny tyto skupiny mají poněkud rozdílné spektrum klientů a tudíž se nesetkávají se všemi typy hlasových problémů. Z toho také vyplývá rozdílná strategie v hodnocení stavu klienta, v očekávání výsledků terapie a především ve voleném přístupu ke klientovi/pacientovi. Pedagogové hlasových disciplín jsou primárně školeni k hlasové edukaci a hlasovému tréninku, který by měl rozvíjet umělecký potenciál daného studenta. Hlasové techniky, které používají, jsou tedy především určeny pro zdravý hlas, který je schopen vývoje. Každý hlasový pedagog se ale během své praxe potkává s hlasovými problémy svých žáků/klientů a musí na ně reagovat. Nejčastější problémy, vyplývají ze špatného používání hlasu, z přemáhání, absence vhodné hlasové techniky a nedostatečné hlasové hygieny. Pedagog by měl být schopen najít cestu, jak zrehabilitovat funkční lehčí hlasovou vadu či problém, vzniklý ze špatného použití hlasu či techniky. Pokud je problém vážnější, nebo se jej nedaří jednoduše odstranit, je zde nezbytná role lékaře, který by měl odborným vyšetřením posoudit, stav pacienta, určit pravděpodobnou příčinu problémů, či alespoň vyloučit vážnější příčiny. Hlasovým obtížím je důležité především předcházet, zde je role hlasového pedagoga/terapeuta klíčová. Měl by klientovi navrhnout co nejúčinnější postup nejen pro hlasový rozvoj, ale také pro získání trvalé hlasové odolnosti . Je důležité zmínit také vzdělávání hlasových pedagogů v oblasti hlasové terapie. Pro terapii v širším slova smyslu, tedy u všech skupin pacientů/klientů je velkou výhodou, když lékař může spolupracovat s multidisciplinárním týmem složeným z různých typů hlasových terapeutů (logopedů, fyzioterapeutů, hl. pedagogů ale i z psychologů). Pokud lékař neprovádí terapii sám, může doporučit pacienta na pracoviště, kde si myslí, že mu nejlépe pomohou s odstraněním jeho problému. Důležitá je také vzájemná důvěra a kvalitní komunikace mezi všemi účastníky terapie - lékařem, pacientem a terapeutem.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů