It’s in to be mime
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000156" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000156 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Být mim je in
Original language description
Tento článek vznikl jako součást studií, sloužící pro výzkum současného nonverbálního divadla v České republice. Pokusit se vytvořit stručný popis nonverbálního divadla a jeho vývoj v současnosti je téměř nemožné. Analýza vývoje moderního mimu a jeho směřování po roce 1989 by vydala na samostatnou publikaci. Výzkum je realizován na katedře nonverbálního divadla HAMU a kromě autora článku se na něm podílí profesionální umělci i teoretici oboru. Studie obsahuje hlavní tendence současného mimického divadla, zásadní umělce, divadelní soubory a hlavní události, které ovlivnily vývoj pantomimy, klaunérie a fyzického divadla u nás. Před rokem 1989 byl delší dobu převládajícím proudem pantomimy ten klasický z dílny Pantomimy Na Zábradlí a jeho hlavního aktéra Ladislava Fialky, který byl hlavním představitelem marceauovské pantomimy. O výrazné obohacení a rozšíření oboru se postarala druhá pantomimická vlna v čele s Borisem Hybnerem, Ctiborem Turbou a Bolkem Polívkou. Dalšími umělci, kteří zásadně ovlivnili vývoj pantomimy u nás byli mimové a divadelní soubory spjati s Branickým divadlem pantomimy. Studie se dále soustředí na období po roce 1989 až po současnost. Kromě výčtu důležitých umělců oboru je v článku uvedena hlavní charakteristika žánrů a stěžejní atributy současného nonverbálního divadla. Studie slouží jako základní souhrn aktuálních informací z oboru a bude východiskem pro podrobnější analýzu, která bude součástí výsledné výzkumné monografie. IN: Taneční zóna, 1/2019, s. 6-11., ISSN 1213-3450
Czech name
Být mim je in
Czech description
Tento článek vznikl jako součást studií, sloužící pro výzkum současného nonverbálního divadla v České republice. Pokusit se vytvořit stručný popis nonverbálního divadla a jeho vývoj v současnosti je téměř nemožné. Analýza vývoje moderního mimu a jeho směřování po roce 1989 by vydala na samostatnou publikaci. Výzkum je realizován na katedře nonverbálního divadla HAMU a kromě autora článku se na něm podílí profesionální umělci i teoretici oboru. Studie obsahuje hlavní tendence současného mimického divadla, zásadní umělce, divadelní soubory a hlavní události, které ovlivnily vývoj pantomimy, klaunérie a fyzického divadla u nás. Před rokem 1989 byl delší dobu převládajícím proudem pantomimy ten klasický z dílny Pantomimy Na Zábradlí a jeho hlavního aktéra Ladislava Fialky, který byl hlavním představitelem marceauovské pantomimy. O výrazné obohacení a rozšíření oboru se postarala druhá pantomimická vlna v čele s Borisem Hybnerem, Ctiborem Turbou a Bolkem Polívkou. Dalšími umělci, kteří zásadně ovlivnili vývoj pantomimy u nás byli mimové a divadelní soubory spjati s Branickým divadlem pantomimy. Studie se dále soustředí na období po roce 1989 až po současnost. Kromě výčtu důležitých umělců oboru je v článku uvedena hlavní charakteristika žánrů a stěžejní atributy současného nonverbálního divadla. Studie slouží jako základní souhrn aktuálních informací z oboru a bude východiskem pro podrobnější analýzu, která bude součástí výsledné výzkumné monografie. IN: Taneční zóna, 1/2019, s. 6-11., ISSN 1213-3450
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů