All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dance of genres

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000157" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000157 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tanec žánrů

  • Original language description

    Doba post-dramatická přináší do divadelního světa nové charakteristiky: ústup od příběhů, která tvoří uzavřený útvar; slova ztrácejí význam a jsou nahrazována fyzickým vyprávěním příběhů; rozvolnění hranic mezi fikcí a realitou; útok na smysly diváků prostřednictvím rozmanitých technologií (light a sound design, video atd.). Studie se pokouší pojmenovat současnou situaci v divadle, kde už lze stěží rozeznat žánry podle klasického aristotelského vzoru. Vznikají amalgámy žánrů, inspirace přichází z různých oborů. Vedle diktátu režiséra vzniká sdílené divadlo, imerzivní divadlo, prolínají se umělci i diváci, ale také realita a fantazie. Vznikají nové typy produkcí – performance, site-specific, improvizační show, konceptuální tanec, fyzické divadlo, hybridní divadlo. Nové podněty přináší nonverbální divadlo, využívající kombinací výrazových prostředků s pokročilými technologiemi. Studie je zamyšlením nad rozmanitostí dnešního divadla, včetně nonverbálního, a jeho rozmanitými podobami. Odkazuje k zahraničním vzorům minulosti i současnosti, ale i k práci současných českých umělců. IN: Taneční zóna 3/2019, 6-11.

  • Czech name

    Tanec žánrů

  • Czech description

    Doba post-dramatická přináší do divadelního světa nové charakteristiky: ústup od příběhů, která tvoří uzavřený útvar; slova ztrácejí význam a jsou nahrazována fyzickým vyprávěním příběhů; rozvolnění hranic mezi fikcí a realitou; útok na smysly diváků prostřednictvím rozmanitých technologií (light a sound design, video atd.). Studie se pokouší pojmenovat současnou situaci v divadle, kde už lze stěží rozeznat žánry podle klasického aristotelského vzoru. Vznikají amalgámy žánrů, inspirace přichází z různých oborů. Vedle diktátu režiséra vzniká sdílené divadlo, imerzivní divadlo, prolínají se umělci i diváci, ale také realita a fantazie. Vznikají nové typy produkcí – performance, site-specific, improvizační show, konceptuální tanec, fyzické divadlo, hybridní divadlo. Nové podněty přináší nonverbální divadlo, využívající kombinací výrazových prostředků s pokročilými technologiemi. Studie je zamyšlením nad rozmanitostí dnešního divadla, včetně nonverbálního, a jeho rozmanitými podobami. Odkazuje k zahraničním vzorům minulosti i současnosti, ale i k práci současných českých umělců. IN: Taneční zóna 3/2019, 6-11.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů