All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dance movement therapy as part of the teaching process of Laban movement analysis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F24%3AN0000047" target="_blank" >RIV/61384984:51110/24:N0000047 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vsmu.sk/htf/katedry-a-pracoviska/centrum-vyskumu-htf/zborniky-tanec-sk/" target="_blank" >https://www.vsmu.sk/htf/katedry-a-pracoviska/centrum-vyskumu-htf/zborniky-tanec-sk/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tanečně pohybová terapie jako součást výukového procesu Labanovy analýzy pohybu

  • Original language description

    Příspěvek věnovaný využití struktury a psychosomatických aspektů tanečně pohybové terapie (TPT) ve výukovém procesu Labanovy analýzy pohybu (LAP; Laban Movement Analysis, LMA) vychází ze zkušeností ze seminářů, které probíhají na HAMU od roku 2014, kdy Labanova analýza pohybu/Tanečně pohybová terapie byla zařazena jako volitelný předmět na HAMU s vyhrazením jedné hodiny výuky v týdnu. Během dvou semestrů absolvují posluchači celkem 26 hodin, během nichž skrze fyzickou zkušenost poznávají kategorie a kvality definované Rudolfem Labanem a jeho následovníky. Od počátku vzdělávací proces vztahuji k uvědomění propojení tělesného projevu s emocemi a psychikou, kdy v hodinách cíleně využívám a pracuji se strukturou rozlišovanou v tanečně-pohybové terapii. Tento přístup a vědomí toho, jak každý pohyb je spojen s emocemi, pocity a prožitky, umožňuje studentům/studentkám procházet jednotlivé kategorie LAP spolu se zvědomováním psychologického aspektu, který je s každým tělesným projevem spjat. K takto nastavenému vzdělávacímu procesu je potřeba vytvoření bezpečného prostředí ve smyslu nejen samotného prostoru pro výuku, ale rovněž ve smyslu ošetření psychologického faktoru, kdy skupina, s níž pracuji, je od počátku srozuměna, že zaručuji hranice oddělující vzdělávací proces od terapeutického, byť využívám strukturování a proces TPT. Vytvoření bezpečí je zásadní pro získání důvěry skupiny, aby posluchači v hodině mohli pracovat nejen samostatně, ale rovněž ve skupině a Labanovu analýzu pohybu od počátku vnímali nejen jako teorii, ale jako proces, v němž dochází k (důvěrnému) propojení myšlenek, emocí a těla. IN: Tanečný kongres – Tanec.SK 2023. Význam pohybovej analýzy v teórii a praxi tanečného umenia. Zborník príspevkov z deviateho slovenského tanečného kongresu s medzinárodnou účasťou, 9. a 10. novembra 2023, Vysoká škola múzických umení, Koncertná sieň Dvorana. Bratislava: Hudobná a tanečná fakulta VŠMU, 2024. Dostupné z: https://www.vsmu.sk/htf/katedry-a-pracoviska/centrum-vyskumu-htf/zborniky-tanec-sk/

  • Czech name

    Tanečně pohybová terapie jako součást výukového procesu Labanovy analýzy pohybu

  • Czech description

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů