Puppets Teach Actors Not to Hog the Stage
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F20%3AN0000112" target="_blank" >RIV/61384984:51210/20:N0000112 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Loutky učí herce necpat se do popředí
Original language description
Bilanční rozhovor (vedený Lenkou Vaverkovou), v němž Jana Pilátová, osobnost tohoto čísla, mluví o tom, jak vnímá roli dramaturga v nezávislém divadle a o svých zkušenostech s polským divadlem, zvláště pak Jerzy Grotowským a dramaturgem Ludwikem Flaszenem. Rozhovor se rovněž dotýká vztahu mezi politikou a divadlem a mezi hercem a režisérem, přičemž Jana Pilátová upozorňuje na to, že jedinou osobou, bez které se divadlo opravdu neobejde, je herec. Tvůrcům, kteří vědí, co chtějí, ale nemají na to dost lidí, doporučuje loutky: to je cesta, jíž se vydalo například Divadlo Continuo nebo Farma v jeskyni, dva soubory, kterým dělá dramaturga. Jana Pilátová se také zmiňuje o Integračním programu, který na DAMU založila a jehož cílem bylo zahrnout do divadelní práce osoby s různým postižením, cizince, ale třeba i lidi zralého věku. Tento rozhovor poskytuje zajímavý vhled do toho, jak Jana Pilátová přemýšlí o divadelní práci i o meziosobních vztazích. /// PILÁTOVÁ, Jana a VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.
Czech name
Loutky učí herce necpat se do popředí
Czech description
Bilanční rozhovor (vedený Lenkou Vaverkovou), v němž Jana Pilátová, osobnost tohoto čísla, mluví o tom, jak vnímá roli dramaturga v nezávislém divadle a o svých zkušenostech s polským divadlem, zvláště pak Jerzy Grotowským a dramaturgem Ludwikem Flaszenem. Rozhovor se rovněž dotýká vztahu mezi politikou a divadlem a mezi hercem a režisérem, přičemž Jana Pilátová upozorňuje na to, že jedinou osobou, bez které se divadlo opravdu neobejde, je herec. Tvůrcům, kteří vědí, co chtějí, ale nemají na to dost lidí, doporučuje loutky: to je cesta, jíž se vydalo například Divadlo Continuo nebo Farma v jeskyni, dva soubory, kterým dělá dramaturga. Jana Pilátová se také zmiňuje o Integračním programu, který na DAMU založila a jehož cílem bylo zahrnout do divadelní práce osoby s různým postižením, cizince, ale třeba i lidi zralého věku. Tento rozhovor poskytuje zajímavý vhled do toho, jak Jana Pilátová přemýšlí o divadelní práci i o meziosobních vztazích. /// PILÁTOVÁ, Jana a VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů