All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Puppets Teach Actors Not to Hog the Stage

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F20%3AN0000112" target="_blank" >RIV/61384984:51210/20:N0000112 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Loutky učí herce necpat se do popředí

  • Original language description

    Bilanční rozhovor (vedený Lenkou Vaverkovou), v němž Jana Pilátová, osobnost tohoto čísla, mluví o tom, jak vnímá roli dramaturga v nezávislém divadle a o svých zkušenostech s polským divadlem, zvláště pak Jerzy Grotowským a dramaturgem Ludwikem Flaszenem. Rozhovor se rovněž dotýká vztahu mezi politikou a divadlem a mezi hercem a režisérem, přičemž Jana Pilátová upozorňuje na to, že jedinou osobou, bez které se divadlo opravdu neobejde, je herec. Tvůrcům, kteří vědí, co chtějí, ale nemají na to dost lidí, doporučuje loutky: to je cesta, jíž se vydalo například Divadlo Continuo nebo Farma v jeskyni, dva soubory, kterým dělá dramaturga. Jana Pilátová se také zmiňuje o Integračním programu, který na DAMU založila a jehož cílem bylo zahrnout do divadelní práce osoby s různým postižením, cizince, ale třeba i lidi zralého věku. Tento rozhovor poskytuje zajímavý vhled do toho, jak Jana Pilátová přemýšlí o divadelní práci i o meziosobních vztazích. /// PILÁTOVÁ, Jana a VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.

  • Czech name

    Loutky učí herce necpat se do popředí

  • Czech description

    Bilanční rozhovor (vedený Lenkou Vaverkovou), v němž Jana Pilátová, osobnost tohoto čísla, mluví o tom, jak vnímá roli dramaturga v nezávislém divadle a o svých zkušenostech s polským divadlem, zvláště pak Jerzy Grotowským a dramaturgem Ludwikem Flaszenem. Rozhovor se rovněž dotýká vztahu mezi politikou a divadlem a mezi hercem a režisérem, přičemž Jana Pilátová upozorňuje na to, že jedinou osobou, bez které se divadlo opravdu neobejde, je herec. Tvůrcům, kteří vědí, co chtějí, ale nemají na to dost lidí, doporučuje loutky: to je cesta, jíž se vydalo například Divadlo Continuo nebo Farma v jeskyni, dva soubory, kterým dělá dramaturga. Jana Pilátová se také zmiňuje o Integračním programu, který na DAMU založila a jehož cílem bylo zahrnout do divadelní práce osoby s různým postižením, cizince, ale třeba i lidi zralého věku. Tento rozhovor poskytuje zajímavý vhled do toho, jak Jana Pilátová přemýšlí o divadelní práci i o meziosobních vztazích. /// PILÁTOVÁ, Jana a VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů