All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Issues for educational policy makers from kindergarten research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F21%3AN0000032" target="_blank" >RIV/61384984:51210/21:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1965" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1965</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.974" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.974</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podněty z výzkumu mateřských škol pro tvůrce vzdělávací politiky

  • Original language description

    Výzkum sledoval, k jakým změnám v pedagogických procesech a jejich podmínkách dochází v mateřské škole po změně spojené s úpravami Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se zaváděním společného vzdělávání do škol. Cíle zpracování výzkumného šetření pro potřeby vzdělávací politiky vymezujeme ve dvou aspektech: (1) Strukturovat data do klíčových kategorií tematizujících zkušenosti, postoje, názory a představy pedagogů MŠ vázané na společné vzdělávání. (2) V interpretační úrovni vyzdvihnout oblasti podstatné pro dobrý průběh společného vzdělávání v MŠ. Teoretickým východiskem se stala koherence mezi hodnotami osobnostně rozvíjejícího přístupu k vedení dítěte v MŠ a mezi hodnotami společného vzdělávání. Metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Vzorek tvořilo 10 MŠ z Prahy a 10 z Jihočeského kraje. Data byla zpracována do případových studií jednotlivých škol a následně do hromadné studie. Výsledky jsou strukturovány do tří témat: (1) Podmínky v rovině postojů dotazovaných pedagogů MŠ, (2) Podmínky v rovině vnějších okolností práce MŠ jako instituce, (3) Pedagogické procesy: změna jejich organizace, organizace tříd/skupin, koncepce práce, péče o klima, povinné předškolní vzdělávání. Závěry se týkají podmínek, které instituce, jako je MŠ, potřebuje pro společné vzdělávání. Strukturujeme je do 5 oblastí doporučení pro vzdělávací politiku: (1) Podpora orientace na osobnostně rozvíjející přístup při vzdělávání dítěte v kurikulárních dokumentech, (2) Vzdělávání pedagogických pracovníků, (3) Počet dětí vázaný na počet osob, které o ně mohou pečovat a rozvíjet je, (4) Spolupráce MŠ s poradenskými pracovišti mimo školu, (5) Podpora rodin, zvl. znevýhodněných.

  • Czech name

    Podněty z výzkumu mateřských škol pro tvůrce vzdělávací politiky

  • Czech description

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Volume of the periodical

    71

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    505-524

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database