Light and Darkiness of Live Animation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000040" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000040 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Světlo a tma živé animace
Original language description
Animace světla, animace kinosálu, světelný kužel projekce, tma a ?blikající film? (flicker) byly ústředními tématy pro sérii přednášek, projekcí, instalací a prezentací, které se váží k rozvíjenému fenoménu živé animace. Jedná se o oblast analyzované tvorby, jež upozorňuje na heterogenní povahu pohyblivých obrazů filmu a videa. Za stěžejní momenty pro formování animace prostoru projekce a živé akce projekce obrazů lze považovat technologické principy v období prekinematografie, utopické vize meziválečných avantgard, kinetismus, expanded cinema či procesuálnost období digitalizace obrazu, ve které se nacházíme. Odkaz optických a fyziologických experimentůz konce 19. století, které prováděl Jan Evangelista Purkyně, dále vizionářské projekty kin od rakouského architekta Fredericka Kieslera nebo institucionální kritika z období expanded cinema. Pokusy o existenci kina bez filmu byly kladeny vedle analýz záblesků filmové projekce a tzv. flicker efektu.
Czech name
Světlo a tma živé animace
Czech description
Animace světla, animace kinosálu, světelný kužel projekce, tma a ?blikající film? (flicker) byly ústředními tématy pro sérii přednášek, projekcí, instalací a prezentací, které se váží k rozvíjenému fenoménu živé animace. Jedná se o oblast analyzované tvorby, jež upozorňuje na heterogenní povahu pohyblivých obrazů filmu a videa. Za stěžejní momenty pro formování animace prostoru projekce a živé akce projekce obrazů lze považovat technologické principy v období prekinematografie, utopické vize meziválečných avantgard, kinetismus, expanded cinema či procesuálnost období digitalizace obrazu, ve které se nacházíme. Odkaz optických a fyziologických experimentůz konce 19. století, které prováděl Jan Evangelista Purkyně, dále vizionářské projekty kin od rakouského architekta Fredericka Kieslera nebo institucionální kritika z období expanded cinema. Pokusy o existenci kina bez filmu byly kladeny vedle analýz záblesků filmové projekce a tzv. flicker efektu.
Classification
Type
M - Conference organization
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Olomouc
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
200
Foreign attendee count
24
Type of event by attendee nationality
WRD - Celosvětová akce