All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Light and Darkiness of Live Animation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000040" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000040 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Světlo a tma živé animace

  • Original language description

    Animace světla, animace kinosálu, světelný kužel projekce, tma a ?blikající film? (flicker) byly ústředními tématy pro sérii přednášek, projekcí, instalací a prezentací, které se váží k rozvíjenému fenoménu živé animace. Jedná se o oblast analyzované tvorby, jež upozorňuje na heterogenní povahu pohyblivých obrazů filmu a videa. Za stěžejní momenty pro formování animace prostoru projekce a živé akce projekce obrazů lze považovat technologické principy v období prekinematografie, utopické vize meziválečných avantgard, kinetismus, expanded cinema či procesuálnost období digitalizace obrazu, ve které se nacházíme. Odkaz optických a fyziologických experimentůz konce 19. století, které prováděl Jan Evangelista Purkyně, dále vizionářské projekty kin od rakouského architekta Fredericka Kieslera nebo institucionální kritika z období expanded cinema. Pokusy o existenci kina bez filmu byly kladeny vedle analýz záblesků filmové projekce a tzv. flicker efektu.

  • Czech name

    Světlo a tma živé animace

  • Czech description

    Animace světla, animace kinosálu, světelný kužel projekce, tma a ?blikající film? (flicker) byly ústředními tématy pro sérii přednášek, projekcí, instalací a prezentací, které se váží k rozvíjenému fenoménu živé animace. Jedná se o oblast analyzované tvorby, jež upozorňuje na heterogenní povahu pohyblivých obrazů filmu a videa. Za stěžejní momenty pro formování animace prostoru projekce a živé akce projekce obrazů lze považovat technologické principy v období prekinematografie, utopické vize meziválečných avantgard, kinetismus, expanded cinema či procesuálnost období digitalizace obrazu, ve které se nacházíme. Odkaz optických a fyziologických experimentůz konce 19. století, které prováděl Jan Evangelista Purkyně, dále vizionářské projekty kin od rakouského architekta Fredericka Kieslera nebo institucionální kritika z období expanded cinema. Pokusy o existenci kina bez filmu byly kladeny vedle analýz záblesků filmové projekce a tzv. flicker efektu.

Classification

  • Type

    M - Conference organization

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Olomouc

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    200

  • Foreign attendee count

    24

  • Type of event by attendee nationality

    WRD - Celosvětová akce