All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Film and Video Diagrams

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000071" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000071 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Diagramy filmu a videa

  • Original language description

    Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".

  • Czech name

    Diagramy filmu a videa

  • Czech description

    Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů