Film and Video Diagrams
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000071" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000071 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diagramy filmu a videa
Original language description
Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".
Czech name
Diagramy filmu a videa
Czech description
Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů