Experimental Film: Entering the Film Laboratory and Meeting the Body
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F18%3AN0000079" target="_blank" >RIV/61384984:51310/18:N0000079 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Experimentální film: vstup do filmové laboratoře a setkání s tělem
Original language description
V posledních dvou dekádách nalézá experimentální film své zázemí, více než kdy jindy, ve fotochemické laboratoři. Filmař jako producent (BENJAMIN) začal vstupovat do různých rolí a přikládat ruku k celému procesu tvorby filmu. Jeho umělecké gesto se rozšířilo z oblasti konceptualizace, filmování a střihové skladby na velmi rukodělný přístup k filmovému materiálu, čímž se mu daří pootevírat černou krabičku (FLUSSER), která někdy nesla logo Kodak. Zdá se, že transformace filmového průmyslu a infrastruktury probíhající posledních dvacet let představuje paradigmatický obrat a nejdůležitější událost pro film jako umění v 21. století. Autorka textu se zaměřuje na dvě skutečnosti spjaté se současnými možnostmi experimentálního filmu. První hypotézou je tvrzení, že do experimentální či umělecké filmové tvorby vstupuje filmová laboratoř a začíná být rozpoznávána jako tvůrčí nástroj. Umělecké filmové laboratoře (artist-run film labs) dovolují rozvíjet tvorbu v médiu fotochemického filmu a tvoří platformu pro konvergenci tradičního vědění a dovedností se současnou zkušeností digitální informovanosti. Druhá hypotéza uvažuje vzhledem k těmto novým podmínkám práce v experimentálním filmu o proměně vztahu umělce (jeho těla) k médiu filmu, které nabývá svou tělesnost jako „body of the film“ (FRAMPTON).
Czech name
Experimentální film: vstup do filmové laboratoře a setkání s tělem
Czech description
V posledních dvou dekádách nalézá experimentální film své zázemí, více než kdy jindy, ve fotochemické laboratoři. Filmař jako producent (BENJAMIN) začal vstupovat do různých rolí a přikládat ruku k celému procesu tvorby filmu. Jeho umělecké gesto se rozšířilo z oblasti konceptualizace, filmování a střihové skladby na velmi rukodělný přístup k filmovému materiálu, čímž se mu daří pootevírat černou krabičku (FLUSSER), která někdy nesla logo Kodak. Zdá se, že transformace filmového průmyslu a infrastruktury probíhající posledních dvacet let představuje paradigmatický obrat a nejdůležitější událost pro film jako umění v 21. století. Autorka textu se zaměřuje na dvě skutečnosti spjaté se současnými možnostmi experimentálního filmu. První hypotézou je tvrzení, že do experimentální či umělecké filmové tvorby vstupuje filmová laboratoř a začíná být rozpoznávána jako tvůrčí nástroj. Umělecké filmové laboratoře (artist-run film labs) dovolují rozvíjet tvorbu v médiu fotochemického filmu a tvoří platformu pro konvergenci tradičního vědění a dovedností se současnou zkušeností digitální informovanosti. Druhá hypotéza uvažuje vzhledem k těmto novým podmínkám práce v experimentálním filmu o proměně vztahu umělce (jeho těla) k médiu filmu, které nabývá svou tělesnost jako „body of the film“ (FRAMPTON).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny
ISSN
1802-8918
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
24.
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
32
Pages from-to
61-92
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—