All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experimental Film: Entering the Film Laboratory and Meeting the Body

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F18%3AN0000079" target="_blank" >RIV/61384984:51310/18:N0000079 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Experimentální film: vstup do filmové laboratoře a setkání s tělem

  • Original language description

    V posledních dvou dekádách nalézá experimentální film své zázemí, více než kdy jindy, ve fotochemické laboratoři. Filmař jako producent (BENJAMIN) začal vstupovat do různých rolí a přikládat ruku k celému procesu tvorby filmu. Jeho umělecké gesto se rozšířilo z oblasti konceptualizace, filmování a střihové skladby na velmi rukodělný přístup k filmovému materiálu, čímž se mu daří pootevírat černou krabičku (FLUSSER), která někdy nesla logo Kodak. Zdá se, že transformace filmového průmyslu a infrastruktury probíhající posledních dvacet let představuje paradigmatický obrat a nejdůležitější událost pro film jako umění v 21. století. Autorka textu se zaměřuje na dvě skutečnosti spjaté se současnými možnostmi experimentálního filmu. První hypotézou je tvrzení, že do experimentální či umělecké filmové tvorby vstupuje filmová laboratoř a začíná být rozpoznávána jako tvůrčí nástroj. Umělecké filmové laboratoře (artist-run film labs) dovolují rozvíjet tvorbu v médiu fotochemického filmu a tvoří platformu pro konvergenci tradičního vědění a dovedností se současnou zkušeností digitální informovanosti. Druhá hypotéza uvažuje vzhledem k těmto novým podmínkám práce v experimentálním filmu o proměně vztahu umělce (jeho těla) k médiu filmu, které nabývá svou tělesnost jako „body of the film“ (FRAMPTON).

  • Czech name

    Experimentální film: vstup do filmové laboratoře a setkání s tělem

  • Czech description

    V posledních dvou dekádách nalézá experimentální film své zázemí, více než kdy jindy, ve fotochemické laboratoři. Filmař jako producent (BENJAMIN) začal vstupovat do různých rolí a přikládat ruku k celému procesu tvorby filmu. Jeho umělecké gesto se rozšířilo z oblasti konceptualizace, filmování a střihové skladby na velmi rukodělný přístup k filmovému materiálu, čímž se mu daří pootevírat černou krabičku (FLUSSER), která někdy nesla logo Kodak. Zdá se, že transformace filmového průmyslu a infrastruktury probíhající posledních dvacet let představuje paradigmatický obrat a nejdůležitější událost pro film jako umění v 21. století. Autorka textu se zaměřuje na dvě skutečnosti spjaté se současnými možnostmi experimentálního filmu. První hypotézou je tvrzení, že do experimentální či umělecké filmové tvorby vstupuje filmová laboratoř a začíná být rozpoznávána jako tvůrčí nástroj. Umělecké filmové laboratoře (artist-run film labs) dovolují rozvíjet tvorbu v médiu fotochemického filmu a tvoří platformu pro konvergenci tradičního vědění a dovedností se současnou zkušeností digitální informovanosti. Druhá hypotéza uvažuje vzhledem k těmto novým podmínkám práce v experimentálním filmu o proměně vztahu umělce (jeho těla) k médiu filmu, které nabývá svou tělesnost jako „body of the film“ (FRAMPTON).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    24.

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    61-92

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database