All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Introduction to Problems of In situ Pipe Organ Sampling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A_____%2F06%3A%230000226" target="_blank" >RIV/61384984:_____/06:#0000226 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Introduction to Problems of In situ Pipe Organ Sampling

  • Original language description

    Motivations of pipe organ sampling are for example building of sound archives of historical and valuable instruments, study of interpretation and registration and for practicing purposes. Classical pipe organ placed in real space, most frequently sacralroom, represents quite complicated problem for methodology of sampling with respect to acoustical qualities, organ stop list, instrument condition, etc. This contribution describes main problems, which must be solved when developing a method of pipe organ sampling in such rooms. We are speaking mainly about microphone technique, microphone placement and audio signal recording. The summary of main steps of digital sample processing regarding to true sounding simulations of classical pipe organ and computer system optimization for their unproblematic playback are discussed separately.

  • Czech name

    Úvod do problematiky samplování píšťalových varhan in situ

  • Czech description

    Samplování (vzorkování) zvuku píšťalových varhan slouží jak budování zvukových archivů historických a jinak hodnotných nástrojů, tak studiu varhanní interpretace a registrace a potřebám cvičných nástrojů. Klasické varhany jsou umístěny v reálném prostoru, nejčastěji sakrálním, a představují složitý problém z hlediska metodiky samplovaní s ohledem na akustickou kvalitu, rejstříkovou dispozici, stav nástroje atd. Příspěvek popisuje základní problémy a jejich řešení při samplovaní zvuku v daném prostoru. Jsou diskutovány mikrofonní techniky, umístění mikrofonů a vlastní záznam signálu. Zvláště jsou diskutovány hlavní kroky procesu samplování pro věrné napodobení zvuku klasických píšťalových varhan a počítačová optimalizace bezproblémového přehrávání zvukových vzorků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BI - Acoustics and oscillation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Musical Acoustics Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 33rd International Acoustic Conference - EAA Symposium

  • ISBN

    80-228-1673-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    361

  • Pages from-to

    243-246

  • Publisher name

    Slovak Acoustical Society

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Štrbské Pleso

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article