All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Measurement of vibration and noise of railway wheels on track

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F06%3A00047051" target="_blank" >RIV/61388998:_____/06:00047051 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Measurement of vibration and noise of railway wheels on track

  • Original language description

    In the contribution a method of measurement and dynamic analysis of the recent operational tests of the monobloc wheel with/without damping elements is presented. Dynamic behavior of the wheel is described on basis of time-frequency analysis of its operational vibration and numerical/experimental modal analysis. The vibro-acoustic coupling is analyzed from the comparisons of vibration and sound pressure spectrograms. At passage the bow and direct track for different ridding regimes the formation and modal-frequency composition of squealing noise is observed and there are identified vibration modes that mostly contribute to noise emission into surrounding. For quantitative comparison of individual wheel solutions the third octave analysis is used.

  • Czech name

    Měření vibrací a hluku železničních kol při jízdě na trati

  • Czech description

    V příspěvku je uvedena metodika měření a dynamické analýzy provozních zkoušek monoblokového železničního kola s a bez tlumicích členů. Pomocí časo-frekvenční analýzy provoz- ní analýzy a numerické a experimentální modální analýzy je vyhodnoceno dynamickéchování kola při jízdě v oblouku a po přímé trati při různých rychlostech a při brždění elektromotorem. Vedle analýzy kvílivého hluku při jízdě obloukem jsou vyhodnoceny módy vibrací, které nejvíce přispívají k radiaci hluku od těchto kol. Pro kvantitativní posouzení různých řešení kol s přídavnými tlumiči je použita třetino-oktávová analýza.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BI - Acoustics and oscillation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F05%2F2669" target="_blank" >GA101/05/2669: Dynamics and reliability of vibrodamping elements of thermo-visco-elastic materials</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of ISMA2006 Leuven

  • ISBN

    90-73802-83-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    4395-4407

  • Publisher name

    Katholieke Universiteit Leuven

  • Place of publication

    Heverlee

  • Event location

    Heverlee

  • Event date

    Sep 18, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article