All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Turbulent characteristics inside urban intersection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F07%3A00094512" target="_blank" >RIV/61388998:_____/07:00094512 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Turbulent characteristics inside urban intersection

  • Original language description

    The wind-tunnel experiment checked the central symmetry for the inlet conditions and the flow inside an one case of symmetric model. For approaching flow, central asymmetry of y- and z-component of velocity between the right and left side of tube was detected. Nonetheless, the model of urban intersection has a dominant role in flow up to the 1.5 height of building and just mild asymmetry was found here. For elimination of these discrepancies the influence of wind direction and model arrangement suppressing the lateral flow was tested. The main reason for asymmetry was appeared to be a position of the mounted probe of LDA measuring facility. The turbulent characteristics obtained inside the model were analysed using Quadrant analysis technique. This helped to understand the structure of momentum flux in lower surface layer called the roughness sublayer.

  • Czech name

    Turbulentní charakteristika uvnitř městské křižovatky

  • Czech description

    Experiment prověřil osovou symetrii nabíhajícího proudění a jeden případ proudění kolem symetrického modelu. Pro y- a z- složku rychlosti byla detekována asymetrie mezi pravou a levou stranou. Nicméně, model městské křižovatky má dominantní vliv na proudění až do výšky 1,5 násobku výšky budov, a zde se asymetrie zmírnila. Pro další eliminaci této odchylky byl testován vliv směru větru a potlačení laterálních proud?. Hlavní příčina asymetrie se ukázala být pozice namontovaného měřícího zařízení LDA. Turbulentní charakteristiky získané na modelu byly dále analyzovány Kvadrantovou analýzou. Metoda pomáhá objasnit strukturu toku hybnosti v přízemní vrstvě nazvanou městský baldachýn.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    DG - Atmospheric sciences, meteorology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Experimental fluid mechanics 2007

  • ISBN

    978-80-7372-273-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    27-33

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Oct 28, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article