Railway wheel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F08%3A00316212" target="_blank" >RIV/61388998:_____/08:00316212 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Železniční kolo
Original language description
Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složenákola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro
Czech name
Železniční kolo
Czech description
Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složenákola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
BI - Acoustics and oscillation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F05%2F2669" target="_blank" >GA101/05/2669: Dynamics and reliability of vibrodamping elements of thermo-visco-elastic materials</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
299982
Publisher
—
Publisher name
—
Place of publication
—
Publication country
—
Date of acceptance
Nov 26, 2008
Owner name
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence