Hybrid locomotive
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61672131%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61672131:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hybridní lokomotiva
Original language description
Využitelnost hybridních lokomotiv pro posun ve stanicích nebo na vlečkách v České Republice je zatím velkou neznámou. Až další roky zkoušek a provozu ukážou, kde se můžou hybridní lokomotivy uplatnit na našich železnicích.
Czech name
Hybridní lokomotiva
Czech description
Využitelnost hybridních lokomotiv pro posun ve stanicích nebo na vlečkách v České Republice je zatím velkou neznámou. Až další roky zkoušek a provozu ukážou, kde se můžou hybridní lokomotivy uplatnit na našich železnicích.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV10724" target="_blank" >FV10724: Hybrid locomotive and energy electronical optimalization of operation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
KEEZ-G-10724.02-19
Numerical identification
—
Technical parameters
Hlavní části hybridní lokomotivy jsou trakční akumulátorové baterie. Na lokomotivě může být použitý jako další zdroj elektrické energie spalovací motor nebo může mít lokomotiva sběrací ústrojí, které bude sloužit pro napájení z trakčního vedení. Tyto tři zdroje energie můžeme na lokomotivě kombinovat tímto způsobem: Trakční baterie + spalovací motor: - Hlavní zdroj energie tvoří trakční baterie a v případě potřeby se uvede do provozního stavu spalovací motor. Spalovací motor se používá pouze pro dobíjení trakční baterie. Tato koncepce je použita na posunovací lokomotivě TRIO s označením 719.401. - Hlavní zdroj energie tvoří trakční baterie a spalovací motor. Energie těchto dvou zdrojů se sčítá a využívá se k pohonu lokomotivy. Koncepce je nejlepší pro traťovou lokomotivu. - Hlavní zdroj energie tvoří spalovací motor, který se udržuje ve jmenovitých otáčkách, kde je spotřeba nejefektivnější. Pro výkonové špičky pro rozjezd, stoupání se využívá trakční baterie. Koncepce je nejlepší pro traťovou lokomotivu.
Economical parameters
Úspora provozních nákladů u provozovatele ve výši 15 - 20 % dle režimu využití. Potenciální zvýšení tržeb z uvedeného produktu ve výši 100 - 200 mil. Kč za rok počínaje rokem 2023, z důvodu uvedení produktu na trh.
Application category by cost
—
Owner IČO
61672131
Owner name
CZ LOKO, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—