Tool for the prediction of the train Pass-by noise (Train Modeler)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61778966%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/61778966:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)
Original language description
Train Modeler (modul ve VA One) je softwarový nástroj určený pro výpočet hluku průjezdu vlaku a skladá se dvou modulů První modul slouží k výpočtu vyzářeného hluku vznikajícího při valeni železničního kola po kolejnici v závislosti na: rychlosti vlaku, zatížení nápravy, dynamických vastností tratě/kola a akustických drsnosti povrchu. Druhý modul je určený k simulaci průjezdu vlaku, který pomocí kombinací dílčích zdrojů hluku (včetně hluku od podvozku) a akustických přenosových funkcí z VA One 3D modelu, spočítá hluk ve virtuálních mikrofonech a poskládá časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Nástroj vyhodnocuje hluk podle ČSN EN ISO 3095 tak, aby bylo možné přímé srovnání s mezními hodnotami hluku při průjezdu specifikovanými v TSI.
Czech name
Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)
Czech description
Train Modeler (modul ve VA One) je softwarový nástroj určený pro výpočet hluku průjezdu vlaku a skladá se dvou modulů První modul slouží k výpočtu vyzářeného hluku vznikajícího při valeni železničního kola po kolejnici v závislosti na: rychlosti vlaku, zatížení nápravy, dynamických vastností tratě/kola a akustických drsnosti povrchu. Druhý modul je určený k simulaci průjezdu vlaku, který pomocí kombinací dílčích zdrojů hluku (včetně hluku od podvozku) a akustických přenosových funkcí z VA One 3D modelu, spočítá hluk ve virtuálních mikrofonech a poskládá časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Nástroj vyhodnocuje hluk podle ČSN EN ISO 3095 tak, aby bylo možné přímé srovnání s mezními hodnotami hluku při průjezdu specifikovanými v TSI.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010775" target="_blank" >TH02010775: Numerical simulation of bogie noise radiation during train Pass-by</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
M_PV_19_044_r01; M_PV_19_045_r01
Technical parameters
Robert Fiedler, Mecas ESI s.r.o., Brojova 16, Plzeň, tel. 377 432 931
Economical parameters
Řešením problematiky průjezdu lze plně virtuálně vyhodnotit více konstrukčních variant v rámci vývojové fáze nového vozidla a umožňuje vybrat tu nejvhodnější. Dále je možné výpočet hluku od valení použít i pro jiné typy simulace, jako je například vstup pro prvotní odhad hluku v interiéru vlaku, kde hluk od valení je vždy neznámý.
Owner IČO
—
Owner name
MECAS ESI s.r.o.