Smullyan? sPuzzles and Teaching the Elementary Logic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1100XOV" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1100XOV - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Smullyanovy hlavolamy a výuka logiky
Original language description
Americký logik a filosof Raymond Smullyan je znám především jako autor logických hlavolamů, problémů šachové retrogonální analýzy a různých filosofických esejů. Řada Smullyanových populárních hlavolamů je přístupna českému čtenáři v překladech a jsou proto poměrně dobře dostupné jak vyučujícím logiky, tak studentům. Příspěvek se zaměřuje na Smullyanovy logické hlavolamy a na to, jak mohou pomoci při výuce logiky, přinejmenším pro její zpestření. Příspěvek se zaměřuje na tři oblasti. První oblast představuje výuka tabulkové metody, druhá problematiku přirozené dedukce, třetí oblastí je problematika sestavování normálních disjunktivních a konjunktivních forem. Ve všech těchto oblastech lze sestavovat úkoly různého stupně obtížnosti. Tyto úlohy nám tak nemusí sloužit jen jako popularizace a zpestření výuky logiky, ale podaří-li se nám je využít systematicky, můžeme s jejich pomocí sestavit zábavný a netriviální kurz elementární logiky.
Czech name
Smullyanovy hlavolamy a výuka logiky
Czech description
Americký logik a filosof Raymond Smullyan je znám především jako autor logických hlavolamů, problémů šachové retrogonální analýzy a různých filosofických esejů. Řada Smullyanových populárních hlavolamů je přístupna českému čtenáři v překladech a jsou proto poměrně dobře dostupné jak vyučujícím logiky, tak studentům. Příspěvek se zaměřuje na Smullyanovy logické hlavolamy a na to, jak mohou pomoci při výuce logiky, přinejmenším pro její zpestření. Příspěvek se zaměřuje na tři oblasti. První oblast představuje výuka tabulkové metody, druhá problematiku přirozené dedukce, třetí oblastí je problematika sestavování normálních disjunktivních a konjunktivních forem. Ve všech těchto oblastech lze sestavovat úkoly různého stupně obtížnosti. Tyto úlohy nám tak nemusí sloužit jen jako popularizace a zpestření výuky logiky, ale podaří-li se nám je využít systematicky, můžeme s jejich pomocí sestavit zábavný a netriviální kurz elementární logiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smullyanovy hlavolamy a výuka logiky
ISBN
978-80-7043-840-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
18
Pages from-to
—
Publisher name
Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Dub nad Moravou
Event date
Sep 14, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—