Emotionality in German and Czech media texts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA13017L7" target="_blank" >RIV/61988987:17250/12:A13017L7 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
němčina
Original language name
Emotionalität in deutschen und tschechischen Medientexten
Original language description
In der Publikation wird die Aufmerksamkeit primär auf die Emotionalisierunsstrategien, die in Prin- und online-Medien verwendet werden, gerichtet. Die einzelnen Kapitel sind den emotiven Mitteln in Jugendzeitschriften, Leserbriefen, Rezensionen, in der Sportberichterstattung, in populärwissenschaftlchen Zeitschriften, on-line-Artikeln über Katastrophen und in im sozialen Netzwerk Facebook gewidmet.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA405%2F09%2F0718" target="_blank" >GA405/09/0718: Expressing Emotionality in German and in Czech: A Contrastive Study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-187-9
Number of pages
208
Publisher name
Filozofická fakulta, Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—