All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The relation between emotional intelligence and experience of loneliness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA2001Y2I" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A2001Y2I - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.spao.eu/index.php?menuid=3" target="_blank" >http://www.spao.eu/index.php?menuid=3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.

  • Czech name

    Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Piterová, I., Výrost, J. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2018

  • ISBN

    978-80-89524-40-2

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    58-67

  • Number of pages of the book

    382

  • Publisher name

    Spoločenskovedný ústav CSPV SAV

  • Place of publication

    Košice

  • UT code for WoS chapter