The relation between emotional intelligence and experience of loneliness
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA2001Y2I" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A2001Y2I - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.spao.eu/index.php?menuid=3" target="_blank" >http://www.spao.eu/index.php?menuid=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti
Original language description
Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.
Czech name
Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti
Czech description
Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Piterová, I., Výrost, J. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2018
ISBN
978-80-89524-40-2
Number of pages of the result
10
Pages from-to
58-67
Number of pages of the book
382
Publisher name
Spoločenskovedný ústav CSPV SAV
Place of publication
Košice
UT code for WoS chapter
—