The Art Collection of the Lichnowsky Princes and Its Transformations in the Long 19th Century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20024MU" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20024MU - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umělecké sbírky knížat Lichnovských a její proměny v průběhu dlouhého 19. století
Original language description
Knížecí rod Lichnovských z Voštic patřil k nejvýznamnějším aristokratickým rodinám Slezska 18.-20. století. Patřili k hostům předních vídeňských i berlínských společenských salonů, udržovali kontakty se špičkami rakouské a německé politiky, vědy a kultury. Společný jim byl zájem o historii, umění a architekturu a pravidlem se stala rovněž podpora mladých umělců. Proslavili se jako mecenáši skladatelů Ludwiga von Beethoven (Karl Alois Lichnovský) či Ference Liszta (Felix Lichnovský). Eduard Lichnovský budoval během 1. poloviny 19. století knihovnu i rodovou obrazárnu zaměřenou zejména na díla italské , vlámské a holandské malby 16.-17. století (Tintoretto, Floris, Teniers, Ruisdael, Neer, Jordaens, Dyck, Rubens ad.). Tato sbírka byla výrazně rozšířena během éry jeho vnuka Karla Maxe a jeho manželky Mechtilde během 1. třetiny 20. století, a to o díla moderního umění. Do sbírek se dostala hodnotná díla německých i zahraničních autorů, především stoupenců postimpresionismu a expresionismu (Liebermann, Kolbe, Brockhusen, Marc, Geiger, Kokoschka, Picasso ad.). Svým charakterem se jednalo o zcela unikátní sbírku kvalitou přesahující horizont periferie.
Czech name
Umělecké sbírky knížat Lichnovských a její proměny v průběhu dlouhého 19. století
Czech description
Knížecí rod Lichnovských z Voštic patřil k nejvýznamnějším aristokratickým rodinám Slezska 18.-20. století. Patřili k hostům předních vídeňských i berlínských společenských salonů, udržovali kontakty se špičkami rakouské a německé politiky, vědy a kultury. Společný jim byl zájem o historii, umění a architekturu a pravidlem se stala rovněž podpora mladých umělců. Proslavili se jako mecenáši skladatelů Ludwiga von Beethoven (Karl Alois Lichnovský) či Ference Liszta (Felix Lichnovský). Eduard Lichnovský budoval během 1. poloviny 19. století knihovnu i rodovou obrazárnu zaměřenou zejména na díla italské , vlámské a holandské malby 16.-17. století (Tintoretto, Floris, Teniers, Ruisdael, Neer, Jordaens, Dyck, Rubens ad.). Tato sbírka byla výrazně rozšířena během éry jeho vnuka Karla Maxe a jeho manželky Mechtilde během 1. třetiny 20. století, a to o díla moderního umění. Do sbírek se dostala hodnotná díla německých i zahraničních autorů, především stoupenců postimpresionismu a expresionismu (Liebermann, Kolbe, Brockhusen, Marc, Geiger, Kokoschka, Picasso ad.). Svým charakterem se jednalo o zcela unikátní sbírku kvalitou přesahující horizont periferie.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Umělec v provincii - Artysta na prowincji
ISBN
978-80-7599-130-0
Number of pages of the result
11
Pages from-to
153-162
Number of pages of the book
200
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—