All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Active in Description: Notes on the Style of Pupilsʼ Essays

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F22%3AA2302EW1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/22:A2302EW1 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aktivní v popisu: Poznámky ke stylu žákovských slohových prací

  • Original language description

    Cílem tohoto článku je prozkoumat slohové práce žáků prizmatem kvantitativní lingvistiky. Pozornost budeme věnovat aktivitě textu. K vyjádření poměru sloves a součtu sloves a adjektiv využijeme Busemannův koeficient aktivity. Texty budou analyzovány na základě genderu a typu školy. Závěrečná komparativní analýza vezme v potaz všechny tyto faktory. Výsledky budou prezentovány na příkladech z žákovských prací. Data ukazují, že žáci na gymnáziích mají tendence – bez ohledu na gender – vytvářet vyrovnané nebo deskriptivně orientované popisy, kdežto mezi žáky šestého ročníku ZŠ se objevují rozdíly: chlapci se více zaměřují na popisy naplněné slovesy, zatímco texty dívek vykazují různé rysy.

  • Czech name

    Aktivní v popisu: Poznámky ke stylu žákovských slohových prací

  • Czech description

    Cílem tohoto článku je prozkoumat slohové práce žáků prizmatem kvantitativní lingvistiky. Pozornost budeme věnovat aktivitě textu. K vyjádření poměru sloves a součtu sloves a adjektiv využijeme Busemannův koeficient aktivity. Texty budou analyzovány na základě genderu a typu školy. Závěrečná komparativní analýza vezme v potaz všechny tyto faktory. Výsledky budou prezentovány na příkladech z žákovských prací. Data ukazují, že žáci na gymnáziích mají tendence – bez ohledu na gender – vytvářet vyrovnané nebo deskriptivně orientované popisy, kdežto mezi žáky šestého ročníku ZŠ se objevují rozdíly: chlapci se více zaměřují na popisy naplněné slovesy, zatímco texty dívek vykazují různé rysy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    120-126

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database