The Role of Integrated Transportation Systems in Polycentric Urban Regions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F08%3AA0900Q3O" target="_blank" >RIV/61988987:17310/08:A0900Q3O - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61988987:17310/08:A1000Q3O
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role integrovaného dopravního systému v polycentrických regionech
Original language description
Příspěvek se zabývá vznikem a obecnými principy fungování integrovaných dopravních systémů veřejné dopravy v urbanizovaných oblastech s ohledem na specifický typ tzv. polycentrických regionů. Města v polycentrických regionech jsou propojeny sítí přímýcha nepřímých vazeb a vztahů, přičemž nejvýznamnější vztahy jsou zpravidla socioekonomické povahy. Určitým subtypem polycentrického regionu jsou staré průmyslové regiony, v nichž existují historicky jinak vzniklé dopravní sítě ve vazbě na masivní proces industrializace a z něj vyplývající orientaci na těžký průmysl. Lze předpokládat, že integrované dopravní systémy v takovém regionu mají pozitivní roli při zvyšování konkurenceschopnosti regionu v případě, že dokáží reagovat na změněnou dopravní poptávku vsouvislosti s procesem restrukturalizace.
Czech name
Role integrovaného dopravního systému v polycentrických regionech
Czech description
Příspěvek se zabývá vznikem a obecnými principy fungování integrovaných dopravních systémů veřejné dopravy v urbanizovaných oblastech s ohledem na specifický typ tzv. polycentrických regionů. Města v polycentrických regionech jsou propojeny sítí přímýcha nepřímých vazeb a vztahů, přičemž nejvýznamnější vztahy jsou zpravidla socioekonomické povahy. Určitým subtypem polycentrického regionu jsou staré průmyslové regiony, v nichž existují historicky jinak vzniklé dopravní sítě ve vazbě na masivní proces industrializace a z něj vyplývající orientaci na těžký průmysl. Lze předpokládat, že integrované dopravní systémy v takovém regionu mají pozitivní roli při zvyšování konkurenceschopnosti regionu v případě, že dokáží reagovat na změněnou dopravní poptávku vsouvislosti s procesem restrukturalizace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/WD-61-07-1" target="_blank" >WD-61-07-1: The role of soft localizing factors within eliminating regional disparities in two structurally affected regions - Ostrava and Ústí nad Labem region.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvku z kolokvia konaného v Pavlově 18.-20. června 2008
ISBN
978-80-210-4625-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Pavlov
Event date
Jun 18, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—