The Education to Values in the Liberal state Or Substantial and Procedural Values and a school
Result description
The text deals with liberal and multicultural concepts of education. It distinguishes between normative and procedural values and claims that liberal state should educate children to procedural values and inform about normative values.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola
Original language description
Text se věnuje problematice výchovy k substanciálním hodnotám v liberálním státě. Charakterizuje a srovnává dva v současnosti nejdůležitější přístupy - liberální a multikulturní. Nejprve vysvětluje liberální nárok na neutralitu mezi jednotlivými koncepce
Czech name
Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola
Czech description
Text se věnuje problematice výchovy k substanciálním hodnotám v liberálním státě. Charakterizuje a srovnává dva v současnosti nejdůležitější přístupy - liberální a multikulturní. Nejprve vysvětluje liberální nárok na neutralitu mezi jednotlivými koncepce
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy
ISBN
80-7042362-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
68-80
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Neuvedeno
Event date
Jan 1, 2004
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2004