All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

READING LITERACY AT THE 1ST GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL FROM THE POINT OF VIEW OF EDUCATIONAL SPECIALIZATION OF THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZRJ - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura

  • Original language description

    Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.

  • Czech name

    Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura

  • Czech description

    Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7368-878-3

  • Number of pages

    160

  • Publisher name

    Oftis

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book