READING LITERACY AT THE 1ST GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL FROM THE POINT OF VIEW OF EDUCATIONAL SPECIALIZATION OF THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZRJ - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura
Original language description
Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.
Czech name
Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura
Czech description
Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7368-878-3
Number of pages
160
Publisher name
Oftis
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—